כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מחזור משכנתא - האם זה הזמן? התייעצו עם המומחים של אטוס

מסגרת תהליך בדיקת כדאיות למחזור משכנתא לא צריך רק להשוות את הריבית הכדאית ביותר שקיימת אל המשכנתא הנוכחית, אלא גם לחשוב על מספר שיקולים נוספים, שיקולים כמו עמלת פירעון מוקדם, הזמן שנותר לעדכון הריבית באשר למסלולים ועוד מספר פרמטרים נוספים

מחזור משכנתא - האם זה הזמן? התייעצו עם המומחים של אטוס
מחזור משכנתא צילום: Freepik

מחזור משכנתא זהו בעצם מעין תהליך כלכלי שמטרתו העיקרית היא לשדרג באופן ניכר את המשכנתא הנוכחית על ידי לקיחת משכנתא חדשה, כך שיהיה אפשרי ליהנות מתנאים טובים יותר שמתאימים לתנאי השוק הנוכחי וכן גם למצבו הכלכלי של הלווה. למעשה, ניתן להגיד כי אותו תהליך כולל פירעון של הלוואת המשכנתא הנוכחית תוך כדי נטילת משכנתא חדשה במקומה, כך שתנאיה של המשכנתא החדשה יהיו טובים ונוחים יותר מהקודמת. אז מה עוד צריך לדעת על תהליך מחזור משכנתא, האם זה כדאי היום ואיך עושים את הבחירה הנכונה? על כך ועוד החלטנו להסביר לכם במהלך כתבה זו.

מתי מבצעים מחזור משכנתא?

כדאי להתחיל בהליך מחזור משכנתא במספר תרחישים, ביניהם ניתן למנות: 

  • שינוי משמעותי במצב הפיננסי של הלווה או לחילופין, שינוי ניכר במצב השוק.
  • ירידה משמעותית בריבית במשק.
  • גדילה ניכרת של מקורות ההכנסה של הלווה.
  • מצבים בהם הלווה יהיה מעוניין לשנות את מסלול המשכנתא בו בחר בעבר או לחילופין, לשנות את תנאיו של אותו המסלול.
  • שינויים באינפלציה.
  • שינויים ורגולציות מקלות בתחום המשכנתאות.

איך הבנקים נכנסים לתמונה?

כחלק מהרפורמה של בנק ישראל, הבנקים אמורים להציג ללקוח מידע נגיש שיאפשר לו לבחון את כדאיות מחזור ההלוואות של המשכנתא אשר לקח בעבר. למעשה, במסגרת תהליך בדיקת כדאיות זו לא צריך רק להשוות את הריבית הכדאית ביותר שקיימת אל המשכנתא הנוכחית, אלא גם לחשוב על מספר שיקולים נוספים, שיקולים כמו עמלת פירעון מוקדם, הזמן שנותר לעדכון הריבית באשר למסלולים ועוד מספר פרמטרים נוספים.

אז האם מחזור משכנתא הוא מומלץ היום? 

בתחילת שנת 2023, היו עליות מסוימות בריבית בנק ישראל, זאת בעוד כי מדד המחירים לצרכן עלה בהתאמה, כך שמחזור משכנתא לא בהכרח יהיה הצעד הנכון כרגע. נוסף על כך, גם ריביות על מסלולי משכנתא אשר צמודים לריבית פריים עלו בהתאם וכל זאת מבלי להזכיר את כל עניין המתח הפוליטי והמדיני סביב עניין החקיקה המשפטית. מסיבות אלו, ציבור לוקחי המשכנתאות צריך להתאים את עצמו למציאות הכלכלית החדשה שכן, כל עוד נלקחה משכנתא בזמנים בהם הריבית במשק הייתה נמוכה מהשיעור שלה כיום, לא יהיה מומלץ להתחיל בתהליך של מחזור משכנתא. אמנם, במקרים בהם ההחזר החודשי "חונק" או לסירוגין, נלקחה משכנתא בריבית גבוה עדיין יהיה שווה לשקול את האפשרות של מחזור משכנתא, זאת בעוד כי לעיתים גם בצל מצב המשק של ימינו יתכן כי אפשרות זו תהיה אופטימלית עבור אנשים מסוימים. אולם, חשוב מאוד לציין כי על מנת להבין האם מדובר בבחירה הנכונה עבורכם, תמיד יהיה מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות מוסמך ומנוסה על מנת שזה יסייע לכם. 

המאמר מוגש באדיבות אטוס משכנתאות

משכנתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד