י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
השרה לשעבר עקצה

סמוטריץ': "עוצרים את השתלטות ארגוני הפשיעה על התקציבים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס להסכמות שהושגו סביב העברת התקציבים לרשויות הערביות ואמר: "ממשלת ישראל קיבלה את דרישתי להקים מערכת של הפעלה, בקרה ופיקוח על התקציבים". השרה לשעבר שקד עקצה:"התקפל כמו טאטאלע"

סמוטריץ': "עוצרים את השתלטות ארגוני הפשיעה על התקציבים"
השר בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר (שני) להסכמות שהושגו סביב הקמת מנגנוני הפיקוח להעברת התקציבים לרשויות הערביות ואמר: "אני שמח לבשר לכם שממשלת ישראל קיבלה את דרישתי להקים לראשונה מערכת של הפעלה, בקרה ופיקוח על התקציבים המועברים לרשויות הערביות כדי למנוע את זליגת התקציבים לארגוני הפשיעה".סמוטריץ' הוסיף: "שנים רבות התריעו, כתבו דוחו״ת והבטיחו הבטחות וכעת לראשונה זה קורה - אנחנו עוצרים את השתלטות ארגוני הפשיעה על התקציבים המגיעים לרשויות הערביות".

לדבריו, "המערכת הזו, שתחול על כלל התקציבים גם השוטפים וגם תקציבי הפיתוח, תובא לאישור הממשלה ועד שלא נוודא שהיא קמה ופועלת בשטח לא נעביר שקל אחד לרשויות.

אני מודה לראש הממשלה, שר הפנים, ראש השב״כ והמפכ"ל על תמיכתם ועל שיתוף הפעולה. אנחנו מחויבים למגר את הפשיעה והפרוטקשן, נקודה", אמר.

מוקדם יותר עקצה השרה שעבר איילת שקד את סמוטריץ' וכתבה: "התקפל כמו טאטאלע". 

כזכור, לאחר פגישה לילית שנמשכה למעלה מחמש שעות ושנערכה עם ראש השב"כ רונן בר וראשי הרשויות הערביות, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע על שחרור 200 מיליון השקלים שהחליט להקפיא לרשויות הערביות.

בהודעה משותפת שפרסמו שר האוצר סמוטריץ' ושר הפנים משה ארבל נמסר כי ראשי הרשויות הביעו את הסכמתם לעיקרון שלפיו התקציבים יועברו דרך "מנגנוני הפעלה, פיקוח ובקרה", שיבטיחו את העברת התקציבים "לטובת אזרחי ישראל הערבים ולא לידי ארגוני הפשיעה".

במשרד האוצר הוסיפו כי הכספים יועברו בכפוף ל"גיבוש המנגנונים" אשר יבואו לאישור הממשלה בתוך כשבועיים, ו"כנגד התחייבות של שר הפנים כי התקציבים יועברו לרשויות רק לאחר גיבוש המנגנונים האמורים".

עוד נמסר בהודעת השרים: "תקודם חבילת חוקים שיעניקו סמכויות לאכיפה פלילית וכלכלית כנגד ארגוני הפשיעה בחברה הערבית. משרד האוצר יתקצב באופן מיידי עשרות מיליוני שקלים לאמצעים טכנולוגיים הנדרשים למשטרת ישראל להגברת האכיפה והביטחון האישי בחברה הערבית".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד