כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לקראת החזרה ללימודים: כך תשמרו על בריאות ילדיכם בשגרה הברוכה

יום החזרה למסגרות מוכר לכולם כיום חגיגי בו חוזרים לשגרת הלימודים ולמסגרות החינוך. הורים רבים כבר החלו להכין את ילדיהם ברכישת ציוד הכוללת: תיקים, ספרי לימוד, כלי כתיבה ועוד. לצד זה, צריך לזכור שהילדים מבלים שעות רבות בבתי הספר והגנים ולכן חשוב לא פחות להקנות להם הרגלי שמירה שישמרו על בריאותם ולצייד אותם במוצרים שיסייעו ליישם הרגלים אלו.

  • י"א אלול התשפ"ג
לקראת החזרה ללימודים: כך תשמרו על בריאות ילדיכם בשגרה הברוכה
בריאות הילדים חזרה לבית הספר ד"ר פישר צילום: יח"צ

היגיינת הידיים

בראש ובראשונה, חשוב להסביר לילדים את חשיבות השמירה על ההיגיינה אשר תסייע בשמירה על בריאותם בצורה האפקטיבית ביותר. מומלץ להרגיל אותם להקפיד על שטיפת הידיים במים וסבון בתדירות גבוהה - לפחות 30 שניות ובמיוחד לפני ואחרי הפסקת האוכל ואחרי הביקור בשירותים. במידה ואין בזמינות מים וסבון, מומלץ להשתמש בתכשירי ג'ל לחיטוי הידיים המכילים לפחות 70% אלכוהול.

בכדי שהילדים יעשו שימוש קל, נוח ואפקטיבי בתכשירי חיטוי הידיים ניתן לשלוח אותם למסגרות החינוך עם תכשירי חיטוי ידיים במתלה לתיק כך שהמוצר תמיד יהיה נגיש בהישג יד. סדרת אלכו-ג'ל של ד"ר פישר כוללת אלכו-ג'ל במתלה לתיק במגוון צורות וצבעים, לשימוש יומיומי, בכל זמן ובכל מצב. מכיל 70% אלכוהול, פרו-ויטמין B5, גליצרין, אלוורה וקמומיל לשמירה על לחות העור, מתייבש במהירות ומותיר תחושה נעימה ורעננה בכפות הידיים.

היגיינת משטחים

צריך להתרגל לחטא לא רק את הידיים, אלא גם חפצים - במיוחד בסביבה בה יש כמות גדולה של ילדים לדוגמא בכיתות/גנים ובשטחים המשותפים בהפסקות. חיידקים יכולים לשרוד על חפצים ומשטחים שונים מחוץ לגוף ועלולים להדביק. לכן כדאי לנגב את השולחן ואת סביבת הלמידה במגבון ייעודי לחיטוי משטחים.

היגיינת השיער

בכל שנה מביאה איתה החזרה למסגרות התמודדות גדולה נוספת להורים: תופעת הכינים. 75% מכלל הילדים נדבקים בכינים ואצל רובם התופעה חוזרת. כדי להקטין את סכנת ההידבקות חשוב להקפיד על היגיינת שיער יומיומית באמצעות שימוש בתכשירים המכילים רוזמרין הידוע כחומר דוחה כינים.

שימוש במוצרי סרקל המכילים רוזמרין הידוע כחומר דוחה כינים בשילוב סירוק תדיר של השיער במסרקל- מסרק צפוף שיניים, יאפשרו שמירה על היגיינת השיער ועל ראש נקי מדאגות בתקופת הלימודים הקרובה.

מעבר לשמפו ולמרכך, תחת המותג סרקל ניתן למצוא מגוון פתרונות לשמירה על היגיינת השיער כגון: סרקל תרסיס מתיר קשרים, קרם רוזמרין מתיר קשרים - מוצרים אלו מקצרים את זמן ההתארגנות בבוקר ומהווים פתרון יעיל לשימוש לאחר כל חפיפה ולפני כל סירוק,  ללא כל צורך בשטיפה. מקלים מאוד על הסירוק, מסייעים במניעת הידבקות ומעניקים לשיער מראה טבעי, גמיש וללא קשרים, בריח האהוב והמוכר של סרקל.

הגנה על העור

ישראל היא ארץ שטופת שמש עם למעלה מ-300 ימי שמש בשנה. הילדים כאמור מבלים את רוב שעות היממה בחיידרים ובתי הספר וחשופים בין היתר לקרני השמש בהפסקות, בחצר ובגינה. עורם של ילדים דק יותר ומכיל פחות מלנין ולכן פגיע יותר לנזקי הסביבה ונזקי השמש.

על מנת לשמור על עורם בשגרת היום יום חשוב להסביר לילדים את חשיבות ההגנה מפני השמש ולהקנות הרגלים לשגרה בטוחה, הכוללים מריחה לפני היציאה מהבית בתחליב או ספריי הגנה של אולטרסול, המותאמים במיוחד לעורם העדין של הילדים ומעניקים הגנה גבוהה מקרינת השמש UVA,UVB) SPF50 ). כמו כן, ההגנה הטובה ביותר היא הימנעות – להנחות אותם לשהות כמה שפחות מתחת לשמש. כשנמצאים תחת השמש כדאי לצייד אותם בתכשירי הגנה משמש הנוחים לנשיאה בתיק הגב ומותאמים במיוחד לידיהם הקטנות של ילדנו כמו סטיק הגנה לפנים ורול און, המכילים קומפלקס אנטי אוקסידנטים, המשלב ויטמין E ותמצית תה ירוק, לסיוע בהגנה מפני רדיקלים חופשיים ובשמירה על מראה עור בריא גם לטווח הארוך.

 

ד"ר פישר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד