י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תמיכה דרמטית

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז משבח את פועלו של ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי. תיעוד

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי השתתף אמש בסליחות בבית מדרשו של חבר מועצת חכמי התורה • טרם הסליחות שיבח חבר מועצת חכמי התורה את הפעילות הרבה למען קודשי העיר אשדוד הנעשית בניצוחו של ראש העיר לסרי ואיחל לו עוד שנים רבות בתפקיד • כל הפרטים

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז משבח את פועלו של ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי. תיעוד
לסרי בבית מדרשו של הגאון רבי ראובן אלבז צילום: באדיבות המצלם

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי השתתף אמש (ראשון) בעריכת סליחות אצל הגאון הגדול ותיק חבר מועצת חכמי התורה רבי ראובן אלבז שליט"א וזכה לקבל את תמיכתו לעשייתו המבורכת בעיר. השיחה החמימה בין הרב לראש העיר מגיעה בניגוד לכרוז לכאורה שהופץ לאחרונה בשם חברי מועצת חכמי התורה שמביעים תמיכה במועמדתו של נציג ש"ס, אמסלם.

העסקנים הציגו לגדולי ישראל מידע שגוי, רבני אשדוד יצאו למאבק

הרב אלבז קיבל את ראש העיר במאור פנים גדול ועודד אותו על עשייתו החשובה באשדוד. בטרם החלה תפילת הסליחות התייחס ראש הישיבה הרב אלבז לפעולותיו הרבות של יחיאל לסרי למען הרבות כבוד שמים. הוא העלה על נס את העובדה שבאשדוד יש קרוב לשש מאות בתי כנסת ואפילו בנמל אשדוד יש כמה בתי כנסת.

ראש הישיבה הרב אלבז סיים את נאומו בברכת הצלחה רבה לד"ר לסרי ואיחל לו כי יאריך ימים על ממלכתו. נראה כי בכך ביקש חבר מועצת חכמי התורה להביע מורת רוחו בפומבי מהתנהלות של כמה עסקנים קולניים במפלגת ש"ס.

במקביל, אנו חושפים כאן לראשונה, כי לפני כחודש נפגש הגאון רבי ראובן אלבז עם ראש העיר לסרי ביחידות לפגישה ממושכת והתעניין אודות הנעשה בעיר.

כזכור, לאחרונה פורסם כרוז בשם חברי מועצת חכמי התורה שקרא לתמוך באבי אמסלם לראשות העיר, אך שמות חברי המועצה לא התנוססות בחתימותיהם על הכרוז, זאת בעקבות כך שחלקם לא ניאותו בשום אופן לחתום על הכרוז. לחצם של שני עסקנים גרם להוצאת הכרוז ללא חתימות.

בתחילת החודש התחוללה דרמה של ממש בעיר כאשר רבני הקהילות הספרדיות באשדוד יצאו במכתב תמיכה בראש העיר יחיאל לסרי, לקראת הבחירות המקומיות. "בוודאי שכל מי שעוזר ומסייע בתמיכה עבור ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הי"ו, נעשה שותף מלא לכל אותן פעולות ברוכות רבות שיעשו על ידו", כותבים הרבנים.

מכתב התמיכה מגיע לאחר שבמפלגת ש"ס הודיעו לאחרונה כי יו"ר הסיעה באשדוד אבי אמסלם יתמודד על ראשות העיר. במכתבם חסר התקדים ציינו הרבנים כי לסרי "זכה לברכתו החביבה של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ויבדלחט"א לרבנים ממועצת חכמי התורה, וזכה להערכה גדולה מהרבנים הראשיים בעיר, הגר"ח פינטו והגר"י שיינין".

אחינו בית ישראל תושבי עירנו אשדוד", כותבים רבני הקהילות במכתב תחת הכותרת "קריאת קודש". "בהיות שבתאריך ט"ז בחשוון תשפ"ד (31.10.2023 למנינם), יתקיימו הבחירות למועצת וראשות העיר אשדוד, על כן אנו באים בקריאה של חיבה לציבור הרחב מתוך ידידות, חביבות רבה והכרת הטוב, לתמוך בבחירות לראשות העיר עבור ידידנו היקר אוהב תורה ומוקירה, העוסק בצורכי ציבור באמונה, ד"ר יחיאל לסרי הי"ו אשר מטרתו להגדיל תורה ולהאדירה ולהחזיר העטרה ליושנה, במשך שנים מאז נכנס לתפקידו, פועל רבות בחוכמה ובתבונה, מתוך עין טובה להקים עולה של תורה ולשמור על צביונה של העיר ע"פ הערכים ומסורת ישראל".

"ראש העיר ד"ר לסרי זכה לברכתו החביבה של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל ויבלחט"א לרבנים מתוך מועצת חכמי התורה מרנן ורבנן שליט"א שיצליח ויעלה מעלה מעלה וכך גם זוכה לההערכה גדולה מהרבנים הראשיים לעירנו הגר"ח פינטו שליט"א והגר"י שיינין שליט"א", מוסיפים רבני הקהילות.

על המכתב חתומים זקן רבני בית אבוחצירא, האדמו"ר רבי אליהו אבוחצירא, הגאון רבי מאיר כהן גיסו של חבר המועצת הגר"ר אלבז, הגאון רבי מאיר אבוחצירא, הגאון רבי מאיר מוגרבי חתנו של חבר המועצת הגר"ש מחפוד, ראש הכולל של האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא הגאון רבי דוד מלכה, הגאון רבי אברהם בן חמו, ראש הכולל של האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא הגאון רבי ציון שמש, הגאון רבי שמואל שטרית, הגאון רבי שמעון יוחאי יפרח, הגאון רבי שמשון חיים במבולקר, הגאון רבי ציון אוחנה, הגאון רבי אילן גוזל, הגאון רבי שמואל שמעון טולדנו, הגאון רבי חיים בוכריץ, הגאון רבי יהודה דנינו, הגאון רבי יהודה סבח, הגאון רבי רחמים חי חיותה הכהן והגאון רבי יצחק אברהם דהן.

"במשך שנים רבות קידם, פעל ועשה רבות למען קידומה ושגשוגה של העיר והביא להישגים גדולים וחשובים ב"ה, בשמירה על סטטוס קוו בעיר, מנע חילולי שבת, הקים תלמודי תורה, בתי ספר וגני ילדים והוכיח כבר מתוך פעולותיו הברוכות שמטרתו להמשיך ביתר שאת, להביא לקידומה של העיר מתוך רצון ונחישות לפעול ולעשות לרווחת הכלל והפרט. בוודאי שכל מי שעוזר ומסייע בתמיכה עבור ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הי"ו, נעשה שותף מלא לכל אותן פעולות ברוכות רבות שיעשו על ידו. והננו לברך אתכם ואת משפחותיכם, תבורכו מפי שוכן מעונה בכל הישועות, בריאות, פרנסה טובה ושפע ברכות, אושר, עושר וכבוד, תזכו לשנה טובה ומבורכת, כתיבה וחתימה טובה, ברכה והצלחה לאורך ימים ושנות חיים, שובע שמחות וכל טוב, אמן", מסיימים הרבנים את מכתבם.

יחיאל לסרי הגאון הרב ראובן אלבז אשדוד בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד