ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
מגבה את בן גביר

סמוטריץ' תוקף את ארה"ב: "שלא יטיפו לנו מוסר"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר היום ברקע הביקורת על אמירתו של השר בן גביר: "שלא יטיפו לנו. ראינו מה הם עשו באפגניסטן ובעיראק"

סמוטריץ' תוקף את ארה"ב: "שלא יטיפו לנו מוסר"
סמוטריץ ובן גביר במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

השר בצלאל סמוטריץ' יצא היום (שני) להגנת חברו לממשלה איתמר בן גביר, שחטף גינוי מצד ארה"ב בעקבות אמירתו בשבוע שעבר לפיה "הזכות שלי ושל אישתי להסתובב בכבישי יהודה ושומרון יותר חשובה מזכות התנועה של הערבים".

בריאיון לגל"צ אמר סמוטריץ': "השר אמר דבר פשוט בהקשר - הזכות שלנו לחיים גוברת על החופש לתנועה, כשצריך לאזן בין שתי זכויות גם ביניהן יש מדרג גם בין הזכויות - לא משנה אם מדובר ביהודי או ערבי, אל תעוותו את המשוואה".

עוד הוסיף: "כרגע יש ביהודה ושומרון אנשים שמנצלים את חופש התנועה - והורגים יהודים. כל מי שמנסה בצביעות להטיף לנו מוסר - אין צבא מוסרי יותר, אין מדינה מוסרית יותר. אין עם שמנהל קרב הישרדות על חייו מול טרור רצחני במשך עשרות שנים בצורה נקייה יותר וזהירה יותר מהעם היהודי. כל מי שתוקף אותנו בעולם הוא צבוע".

"אני כבר לא מדבר על האמריקנים איך הם פעלו באפגניסטן ואיך הם פעלו בעיראק", המשיך: "הם לא יטיפו לנו מוסר על זכויות אדם, לא לצה"ל וגם לא לנו כדרג מדיני - זאת צביעות שאין למעלה ממנה".

נזכיר כי למרות הגיוני האמריקני, בן גביר לא חזר מדבריו: "לא רק שאני לא חוזר בי מהדברים, אלא אני אומר אותם עוד פעם, הזכות שלנו לחזור הביתה בשלום, להסתובב ברחבי יהודה ושומרון ולא להירצח - גוברת על הזכות של תושבי הרשות הפלסטינאית לחופש תנועה. אגב, כך זה במשפט הבינלאומי, כך זה בפסקי הדין של ביהמ"ש העליון"'.

איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד