כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"פוליטיקה מחוץ למשטרה"

לאור הזיהוי הפוליטי: השר בן גביר בהחלטה תקדימית

השר לביטחון לאומי הנחה את גופי משרדו להפסיק את שיתוף הפעולה של המשטרה עם קרן וקסנר האמריקאית | בעבר נחשפה העברת מיליון דולרים מהקרן לאהוד ברק

לאור הזיהוי הפוליטי: השר בן גביר בהחלטה תקדימית
השר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה היום (שני) את גופי משרדו להפסיק את שיתוף הפעולה של המשטרה עם קרן וקסנר. כמו כן, במכתב ששלח בן גביר למפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, הנחה השר את גופי משרדו והמשטרה להקפיא השתתפות קצינים בכירים בהשתלמויות של קרן וקסנר עד לבחינת הנושא זאת בעקבות חשש שעלה כי קרן וקסנר מקיימת מעורבות פוליטית.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי  "בעקבות תלונות שהגיעו לשולחני, על זיהוי פוליטי של קרן וקסנר עם השמאל הקיצוני ושתפ"ים עם ארגוני שמאל מובהקים כדוגמת שוברים שתיקה, אנחנו מוציאים את המשטרה מפעילות הקרן. המדיניות שלי ברורה, פוליטיקה מחוץ למשטרה! כך פעלתי בעבר, כך אפעל עכשיו".

קרן וקסנר היא ארגון פילנתרופי יהודי-אמריקאי שמפעילה תוכניות הכשרה ופיתוח של אנשי מקצוע. מטרתה, כעולה מפרסומיה, היא לחזק את המנהיגות והמצוינות הניהולית במגזר הציבורי בישראל ובקהילות היהודיות בעולם.

בעבר נחשפה העברת סכום של מיליון דולרים מהקרן לראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, תמורת מה שמתואר כ־'Research' (מחקר). המידע הופיע במסמכי מס ההכנסה (IRS) של העמותה, שראו אור באתר 'פרו רפובליקה', אתר שמרכז מידע על גופים ציבוריים ואחרים בארה"ב. במקרה אחר חשפו אורי בלאו ותומר אביטל כי אהוד ברק קיבל מהקרן סכום של 800 אלף דולרים בשנת 2006.

אהוד ברק חדשות איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד