ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
בשל הסנקציות

רוסיה פנתה למקורות מפוקפים לאבטח משלוחי מל"טים

רוסיה פנתה לחברות ספנות לא מוכרות כדי לאבטח את משלוחי הרחפנים. דו"ח המודיעין האוקראיני מתאר כיצד רוסיה מתחמקת מסנקציות דרך הים הכספי

רוסיה פנתה למקורות מפוקפים לאבטח משלוחי מל"טים
ספינות מלחמה צילום: Pixabay

רוסיה עוקפת את הסנקציות של המערב על ידי פנייה לעולם התחתון של חברות ספנות ולוגיסטיקה כדי להביא מל"טים חמושים מאיראן הממלאים כעת תפקיד מרכזי במלחמתה באוקראינה, כך על פי הערכה של הממשלה בקייב.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח, כי חמש ספינות עם דגל רוסי עברו בשנה האחרונה 73 מסעות מעבר לים הכספי לנמלים באיראן, כך לפי מסמך ממשלת אוקראינה, המבוסס על מודיעין ומקורות נוספים.

אף אחת מהספינות לא נפגעה מסנקציות של ארה"ב. וושינגטון הטילה סנקציות על עשרות כלי שיט מסחריים וחברות ספנות, חלקן עם היסטוריה של קשרים עם ממשלת רוסיה, בגין נשיאת נשק ואספקה ​​צבאית אחרת עבור רוסיה.

המסמך של ממשלת אוקראינה מצביע על כך שרוסיה מסתגלת לסנקציות על ידי פנייה לחברות וספינות שיש להן פחות קשרים גלויים לרוסיה ושעדיין לא התגלו על ידי וושינגטון, כך אומרים מומחים. מוסקבה משתמשת גם בחברות ספנות טורקיות, יווניות והודיות לא ברורות כדי לשמור על יצוא הנפט שלה.

"הטקטיקה תמיד משתנה, כי זה משחק חתול ועכבר", אמר אריק וודס, מומחה מוושינגטון לסחר בנשק רוסי במכון מידלברי למחקרים בינלאומיים.

רוסיה החלה לשגר מל"טים מתוצרת איראן לעבר אוקראינה באוגוסט אשתקד, ולעתים קרובות פגעו בתשתיות אזרחיות, הם כיוונו לתשתיות מים, חשמל וצינורת חימום בניסיונות לייאש את האוכלוסייה האזרחית באוקראינה מבחינה פסיכולוגית.

הסנקציות האמריקניות מפעילות לחץ על אספקת הנשק של רוסיה בדרכים אחרות, ומאלצות את מוסקבה לפנות לעולם נסתר של סוחרי נשק ורשתות פליליות כדי לרכוש נשק וחומרים הדרושים לצבא רוסיה.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד