ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לאחר המהומות

שרת החוץ של לוב נמלטה ללונדון בשל הפגישה עם שר החוץ הישראלי

שרת החוץ הלובית נמלטה לטורקיה ומשם ללונדון מחשש לביטחונה, כך אמרו גורמים רשמיים בלוב, על רקע המהומה הגוברת בארצם בגלל שהשרה נפגשה עם מקבילה הישראלי ברומא בשבוע שעבר  

שרת החוץ של לוב נמלטה ללונדון בשל הפגישה עם שר החוץ הישראלי
ap

שרת החוץ הלובית נמלטה לטורקיה מחשש לביטחונה ומשם ללונדון, כך אמרו אתמול (ב') גורמים רשמיים בלוב, על רקע המהומה הגוברת בארצם בגלל שהשרה נפגשה עם מקבילה הישראלי ברומא בשבוע שעבר. ה'ניו יורק טיימס' דיווח, כי בכיר לובי מסר שהיא נמלטה לטורקיה "מחשש לביטחונה".

ההודעה של משרד החוץ הישראלי על הפגישה ביום ראשון עוררה הפגנות בכמה ערים בלוב וגרמה לראש הממשלה לפטר את שרת החוץ, אל-מנקוש. לישראל אין יחסים דיפלומטיים עם לוב, אחת משלל מדינות ערב עם היסטוריה ארוכה של עוינות כלפי ישראל.

משרד החוץ הלובי מסר שהפגישה ברומא בשבוע שעבר הייתה "בלתי רשמית ולא מתוכננת", וכי גב' אל-מנקוש אישרה את תמיכת לוב בפלסטינים. אבל זה לא עזר כדי לדכא את ההפגנות בבירה טריפולי ובחלקים אחרים של המדינה, והיא נאלצה להימלט לטורקיה ומשם ללונדון.

דובר האו"ם מסר אתמול על שרת החוץ הלובית: "אנחנו מודאגים לשלומה של שרת החוץ. יש דיווחים שאיימו עליה ושהיא נאלצה לברוח מהמדינה. שלומה הוא בעדיפות עליונה".

לוב הייתה ביתה של קהילה יהודית משגשגת במשך אלפי שנים, אך היא התרוקנה במהלך המאה האחרונה כתוצאה מפוגרומים אנטי-יהודיים וממשלות עוינות. לא ידוע על יהודים שנשארו במדינה האפריקאית.

 

אלי כהן לוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד