ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
1000 טיסות בוטלו

האם טעות של חברת תעופה צרפתית גרמה לכאוס בבריטניה?

האם טעות של חברת תעופה צרפתית עצרה את תנועת המטוסים בבריטניה? גורמים רשמיים בודקים אם תוכנית נסיעה אחת שהוגשה בצורה גרועה גרמה לכל מערכת בקרת הטיסות בבריטניה לקרוס עם 1,000 טיסות שבוטלו והכאוס שאמור להימשך עוד כמה ימים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

גורמים רשמיים בוחנים האם תוכנית נסיעה אחת שהוגשה בצורה גרועה על ידי חברת תעופה צרפתית עמדה מאחורי ההתמוטטות של בקרת התעבורה האווירית של אתמול בבריטניה, שהביאה למעל אלף טיסות שבוטלו בהפסקת טיסות החמורה ביותר מזה יותר מעשור, כך דיווח ה'דיילי מייל'.

מומחים הזהירו כי הבעיה צפויה להימשך במהלך השבוע. כמעט 1,000 טיסות קורקעו ובוטלו עם עוד כמה עיכובים לאחר ששירותי התנועה האווירית הלאומיים של בריטניה (NATS) אמרו כי הם נתקלו ב"בעיות טכניות". המהומה אירעה באחד הימים העמוסים ביותר בשנה, כאשר יותר ממיליון אנשים היו אמורים לטוס או לנחות בבריטניה.

הבלגן פגע גם בישראלים, אתמול פרסמה רשות שדות התעופה בישראל כי: "בעקבות תקלה במערכת הבקרה של רשות התעופה הבריטית נוצרים עיכובים משמעותיים בנחיתת מטוסים בבריטניה. כתוצאה מכך, צפויים עיכובים בהמראות טיסות מנתב"ג לבריטניה. רשות שדות התעופה ממליצה לממריאים לבריטניה להתעדכן לגבי זמני ההמראה בחברות התעופה".

בתפנית יוצאת דופן לפיאסקו של אתמול, מקורות אמרו כי ייתכן שהתקלה נגרמה כתוצאה מתוכנית שהוגשה בצורה שגויה של חברת תעופה צרפתית.

לנוסעים נאמר כי הם עלולים לעמוד בפני 'ימים של שיבושים', שיכולים להימשך עד יום שישי. טייס של חברת איזיג'ט אמר לנוסעים שהוא מעולם לא ראה כישלון בקנה מידה כזה במשך 20 שנות טיסה.

גורמים רשמיים מודעים מה גרם להפסקה אבל לא איך זה השבית את המערכת. מתקפת סייבר נשללה גם על ידי רשות שדות התעופה.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד