כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נותרה מוגבלת לכל חייה

תביעת מיליונים: בת 14 עברה השתלה בגלל רשלנות

נערה כבת 14 נאלצה לעבור השתלת כבד בשל רשלנות רפואית. בימים אלה מנהלת משפחתה תביעה נגד בית החולים בסך שניים וחצי מיליון שקלים | לאב, שלא מש ממיטת בתו, נגרמו הפסדים כספיים רבים בעבודתו כמנהל פרויקטים. מצבה של בתו, כך נטען, הדיר שינה מעיניו, הוא הרבה לעשן, וכשנה לאחר השתלת הכבד לבתו, הוא הלך לעולמו, בעודו בן 47 בלבד

תביעת מיליונים: בת 14 עברה השתלה בגלל רשלנות
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: דוד כהן, פלאש 90

טיפול רשלני של הרופאים בבית חולים ירושלמי, דרדר את מצבה הבריאותי של בת 14 בצורה כה קשה, עד שנאלצה לעבור השתלת כבד מן המת, ונותרה מוגבלת לכל חייה – כך נטען בתביעה אותה הגישו עורכי הדין רן שפירא וספי קלו, ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, נגד בית החולים בירושלים.

על פי התביעה, הילדה אושפזה למשך כעשרה ימים במחלקה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי, כשהיא קודחת מחום, עם פנים נפוחות, וסובלת מקושי בנשימה עד כדי אובדן הכרה, אולם, על פי הנטען, במהלך כל אותם ימים, להוריה, שלא משו ממיטת בתם, לא נמסר כל מידע קונקרטי בנוגע למצבה. התשובה היחידה אותה קיבלו מהצוות הרפואי, לטענת האם, הייתה ש"הכל בסדר ואין לכם מה לדאוג".

על פי התביעה, במאי 2021 אושפזה הילדה לראשונה באותו בית חולים, בשל חום גבוה, פרכוסים וכאבי ראש עזים. לאחר כעשרה ימי אשפוז, כך נטען, שוחררה הילדה לביתה עם המלצה ליטול תרופה בשם 'טגרטול', לטיפול נוגד פרכוסים ואפילפסיה. הנחיית הרופאים, כך נטען, הייתה להעלות את מינון התרופה בהדרגה: רבע כדור בשבוע הראשון, חצי כדור בשבוע השני, וכדור שלם (800 מ"ג) בשבוע השלישי.

לדברי עוה"ד שפירא וקלו, שלושה ימים לאחר שהילדה נטלה את המינון המקסימלי של התרופה, היא החלה סובלת מחום גבוה ומפריחה מפושטת בכל גופה. בהמלצת רופא המשפחה, בוצעו בדיקות דם שבהן נמצא, כי הילדה סובלת מרמה חריגה באנזימי כבד בדמה. כחמישה ימים לאחר מכן אושפזה הילדה שוב ב'הדסה' עם חום גבוה (מעל 39), פריחה מפושטת וחולשה משמעותית.

עורך הדין רן שפירא / צילום: אופיר הייב.

לדברי עוה"ד שפירא וקלו, גם בדיקות הדם שבוצעו בביה"ח העידו על רמה גבוהה מאוד של אנזימי כבד, ומכיוון שהועלתה האפשרות, כי מדובר בתסמונת תגובה ל'טגרטול', הוחלט להפסיק את הטיפול בתרופה. עם זאת, הרופאים שטיפלו בילדה, סברו כי היא סובלת מזיהום ויראלי כלשהו.

על פי התביעה, חרף התדרדרות רצופה במצבה, המשיך הצוות הרפואי לדבוק, לאורך ימים ארוכים, באבחנתו השגויה כי מדובר בזיהום ויראלי, ללא כל התייחסות למצב הכבד וללא כל טיפול מתאים.

לדברי עוה"ד שפירא וקלו, רק ביום ה-11 לאשפוז, לאחר ביצוע צילום חזה, נאמר להורים על ידי הצוות הרפואי, כי "הכבד של הילדה לא עובד", וכי היא תיאלץ לעבור השתלת כבד דחופה.

לדברי עוה"ד שפירא וקלו, הבשורה הקשה נחתה על ההורים כרעם ביום בהיר, במהלך ישיבה עם רופאים בכירים. ההורים, כך נטען, דרשו מהרופאים הסברים כיצד הדברים התגלגלו עד לכדי פגיעה בלתי הפיכה בכבד, ונענו על ידי אחד הרופאים בגסות, תוך שהוא עוזב בזעם את הישיבה.

על פי הנטען, אחד הרופאים הסביר להורים, כי הנזק הבלתי הפיך לכבד נגרם כתוצאה מהמינון הגבוה של ה'טרגטול'. לדברי אותו רופא, את הנזק ניתן היה למנוע, אילו רק, במהלך נטילת התרופה, היה נערך מעקב מסודר אחר תפקודי הכבד של בתם.

על פי התביעה, בחלוף 12 ימי אשפוז, הועברה הילדה לבית החולים אחר במרכז, וכבר למחרת היום עברה השתלת כבד מן המת, נשא של דלקת כבד נגיפית הפטיטיס בי, ולפיכך היא תיאלץ כל חייה לקבל טיפול אנטי-ויראלי.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של פרופ' אתי גרנות, מומחית בתחום רפואת ילדים, גסטרואנטרולוגית ילדים ומנהלת השירות למחלות כבד בבית החולים 'קפלן'. פרופ' גרנות קבעה, כי התנהלות הצוות הרפואי בביה"ח הירושלמי הייתה רשלנית ביותר. לדבריה, על הרופאים הייתה מוטלת החובה להתחיל בטיפול בסטרואידים, מיד כאשר התעורר אצלם החשד שהילדה סובלת מתסמונת לוואי האופיינית לטיפול ב'טרגטול', אולם הדבר לא נעשה.

המומחית הוסיפה וקבעה, כי לאורך כל אשפוזה של הילדה, עד יומיים לפני העברתה ל'שניידר' לצורך השתלת כבד, הצוות הרפואי לא הבין כלל עד כמה חמורה הפגיעה בכבד.

"הרופאים כשלו בטיפול בילדה, ולאורך כל אשפוזה היא לא קיבלה את הטיפול המתחייב ממצבה. בכך ניטל ממנה הסיכוי להחלמה ולא נמנעה התדרדרותה עד לאי ספיקת כבד סופנית והשתלת כבד", סיכמה פרופ' גרנות את חוות דעתה.

לדברי עוה"ד שפירא וקלו, בשל התנהלותו הרשלנית של הצוות הרפואי, חייה של הילדה השתנו ללא היכר. מילדה מלאת שמחת חיים, שכל עתידה לפניה, היא הפכה למושתלת כבד, על כל הסיכונים הכרוכים בכך: זיהומים, דחייה זמנית של הכבד, דחייה כרונית, דלקות, אלרגיה למזון ועוד.

עוד טוענים עוה"ד שפירא וקלו, כי ההתדרדרות הקשה במצבה של הילדה השליכה על כל בני משפחתה הגרעינית, ובאופן טרגי ביותר. לדבריהם, לאב, שלא מש ממיטת בתו, נגרמו הפסדים כספיים רבים בעבודתו כמנהל פרויקטים. מצבה של בתו, כך נטען, הדיר שינה מעיניו, הוא הרבה לעשן, וכשנה לאחר השתלת הכבד לבתו, הוא הלך לעולמו, בעודו בן 47 בלבד.

בתביעה מתבקש בית המשפט להורות לבית החולים לפצות את הילדה ואמה, בגין נזקי גוף ורשלנות רפואית, בסכום המקסימלי שבסמכותו (עד 2.5 מיליון שקלים). התביעה הוגשה בימים אלה לבית משפט השלום בתל אביב. טרם הוגש כתב הגנה.

תביעת פיצויים בית חולים רשלנות רפואית השתלת כבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד