כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

שָׁפְכוּ דָמָם כַּמַּיִם • צפו: הלווית קדושי הר נוף

"ארבעת הקרבנות החללים הקדושים כשהם עטופים בטלית ותפילין" • 'בחדרי חרדים' עם תיעוד קורע לב מהלוויות הקדושים

צילום: אהרן והב
צילום: אהרן והב


רבבות מתושבי ירושלים ליוו למנוחות את שלושת הקדושים בדרכם האחרונה, לאחר שפתיל חייהם נגדע בידי מרצחים מתועבים בשעה 7:00 בבוקר.

לאחר אמירת פרקי תהילים פתח את שורת ההספדים רב הקהילה, הגאון רבי יצחק מרדכי הכהן רובין, שפתח והביא את הפסוק בו הנביא ירמיהו מקונן באיכה "עיני עיני ירדה מים, שלושת הקדושים מטובי בני קהילתנו אשר דמם נשפך כמים בלי הפסק. כמה אלמנות יתומים נוספו לכלל ישראל הבוקר, ארבע אלמנות, עשרים וארבע יתומים ויתומות ברחוב אחד.

"ארבעת הקרבנות החללים הקדושים כשהם עטופים בטלית ותפילין. ויבוא אברהם לספוד לשרה ולבכותה, שואלים למה לא לספוד - קודם בכי ואחר כך הספד- ומבארים שאברהם אבינו שבא להספיד שהייתה בת 127 שנה שכולם שווים לטובה, היה מקום לשאול על מה הבכי, לכן הקדים את ההספד קודם לבכי, כדי לעורר את כולם, אנחנו כאן בוכים ואחר כך מספידים.

"אי אפשר לקחת ישמעאלי ולהגיד לו תהיה מחונך, הם פראי אדם, הוא ותולדותיו הם פראי אדם.
לראות כאן טבוחים ושחוטים מתבוססים בדמם, זה רק פראי אדם יכולים לעשות את זה. ואת זה אומות העולם לא מבינים. יש מנהיג לבירה יש קב"ה. לחשוב שמה שקרה זה מקרה זה מידת אכזריות. הכי קל לעשות חשבונות, אבל דרכי התשובה זה מה אני צריך לעשות, כל אחד יודע מרת נפשו".


צילום: אבי שיף

הרב יהודה דיימונד, חתנו של הנרצח הרב אברהם שמואל גולדברג הי"ד, ספד: "נשמתו יצאה באמצע התפילה כשהוא עטור בטלית ותפילין. חמי כל ימיו היו על קידוש ה'. כל ימיו. שנים ארוכות של דבקות בקב"ה, דבקות בתורה, דבקות בתלמידי חכמים, כבר באנגליה שתה בצמא את דבריהם והיה חוזר על דרשות ששמע מהרב מפוניבז' לפני שישים שנה, חזר מילה במילה על ששמע כשהגיע בתור בחור לבקר בארץ ישראל. אהבתו לספרים הייתה ללא שיעור. כל ספר חדש היה בשבילו כאהבה גדולה. קנה כל ספר שיצא".

לאחר מכן נשא דברים קצרים הרב ירחמיאל לוין, בנו של הקדוש הרב קלמן הי"ד.

הרב חיים קופינסקי, אחיו של הרב אריה הי"ד, ציין את מעשי החסד "בצניעות, בענווה אנחנו מלווים אותך כעת. תהיה מליץ יושר על כולנו".

הרב פנחס מרקוביץ, גיסו של הרב קלמן לוין הי"ד, ציין את היותו מחפש אורים ותומים שרצה לדעת את האמת בכל דבר. "אהבת ה' שלו הייתה לשם דבר בלימוד התורה היה עצום ובפרט אהבת הבריות בזמן האחרון".

הגאון רבי זאב ברלין ראש ישיבת 'גאון יעקב' וחתנו של הגראי"ל שטיינמן, שבישיבתו לומד בנו של הרב אריה קופינסקי ה"ד הביא את דברי חמיו. "אני לא בא להספיד, רק לומר כמה דברים קצרים בשם מורי חמי מרן שרה התורה הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן שליט"א.

"דוד המלך אומר קול ה' בכח, שרוצים לראות את כבוד ה' שרוצים לראות אותו בכח, כל אחד לפי הכישורים שלו הוא יכול לזכות את כבוד ה'. אילו זכינו היינו זוכים לראות את קול ה' בכוח קול ה' בהדר, ועכשיו שלא זכינו קול ה' שובר ארזים, ארזי הלבנון, עטורים בטלית ותפילין עוסקים במצוות קרב.

"שאלתי את מורי חמי מה לומר, הוא אמר לי 'אנו לא יודעים חשבונות שמים אבל צריך לדעת שהכל מחושב במידת הרחמים הכל עטוף במידת הרחמים, כל אחד צריך להתעורר בתשובה העצה להינצל מחבלי משיח יעסוק בתורה ובגמילות חסדים'".

לאחר אמירת הקדיש על ידי בני משפחות גולדברג, לוין וקופינסקי יצא מסע הלוויה להר המנוחות.









צילום: אהרן והב
לוויה רצח טרור הר נוף הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד