כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מנקים את האגזוז

כך המדינה רוצה להפחית את צריכת הדלק של המכוניות

מדינת ישראל מבקשת הצעות לכל מיני שיטות וטכנולוגיות שיפחיתו את צריכת הדלק של הרכבים של המדינה: "יידרשו לעבור שדרוג לצורך שיפור ביצועיהם הסביבתיים"

  • י"ב אלול התשפ"ג
כך המדינה רוצה להפחית את צריכת הדלק של המכוניות
המדינה רוצה לצמצם הוצאות דלק לרכביה שאינם היברידיים או חשמלים צילום: רוני נאק

צריכת דלק היא נושא שכואב לכולם בכיס ומדינת ישראל אינה יוצאת דופן, רק שהמדינה יכולה לצמצם איכשהו את צריכת הדלק של המכוניות שלה, או לפחות לנסות.

כך החשב הכללי במשרד האוצר מפרסם בקשה לקבלת מידע ל"הפחתת טביעת הרגל הסביבתית של הצי הקיים" - כלומר מדינת ישראל מבקשת הצעות לכל מיני שיטות וטכנולוגיות שיפחיתו את צריכת הדלק של הרכבים של המדינה שהם לא חשמליים ולא היברידיים.

לפי לשון המסמכים של החשב הכללי: "צי הרכב הממשלתי מורכב ממגוון גדול של רכבים, על אף המעבר לרכבים היברידיים וחשמליים חלק מכלי הרכב הקיימים לא יוחלפו ולפיכך יידרשו לעבור שדרוג לצורך שיפור ביצועיהם הסביבתיים. בנוסף ההשפעה הסביבתית של ציי רכב היא רב-גונית ונדרש פתרון הוליסטי אשר יוביל להפחתת טביעת הרגל הסביבתית".

הפתרונות, כך כתוב במסמכים, יכולים להיות "בצורה של טכנולוגיה, תוכניות חינוכיות המטפחות שינוי התנהגותי, אמצעים ארגוניים או כל גישה יעילה אחרת". כלומר הם יכולים להיות התקנים שבאמת משפיעים על שריפת הדלק של המנוע או לסירוגין בדרך שתגרום לנהגים שמחזיקים ברכבים של מדינת ישראל ללמוד כיצד לנהוג בצורה שתהיה יותר חסכונית. או פשוט לנסוע פחות.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד