כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אור ירוק: רכבים עם מטענים חריגים מהווים סכנת חיים ממשית

נהגים רבים ברחבי הארץ מובילים מטענים חריגים בניגוד לחוק. אור ירוק: "על המדינה להגביר את האכיפה על ידי קנסות גבוהים ועונשים מחמירים"

 אור ירוק: רכבים עם מטענים חריגים מהווים סכנת חיים ממשית


לאחרונה, התקבלו בעמותת אור ירוק פניות רבות מאזרחים הכוללות תיעודים מדאיגים של נהגים הנושאים מטען חורג ברכבם בצורה בלתי חוקית, אשר מסכנת חיים. על פי תקנה 85 בחוק הובלת מטען, ניתן להוביל מטען חריג ברכב או עליו רק כאשר הרכב מתאים להובלת המטען בבטחה. בנוסף, המטען אינו יכול לחרוג ממטר אחד בחלקו הקדמי והאחורי של הרכב. כמו כן קובע החוק, על המטען להיות מסודר כך שמאפשר שדה ראייה רחב לנהג ואינו מגביל את שדה הראייה לנהגים האחרים.

באחת הפניות שהתקבלו בעמותת אור ירוק בנושא זה, נראה רכב פרטי המוביל מטען חורג שמנוגד באופן מוחלט לתקנות חוק הובלת מטען. בתמונה נראה הרכב כשבחלקו האחורי יש כמות עצומה של פסולת ושאריות של חבלים שנגררים על הכביש בצורה מסורבלת ולא בטיחותית. בנוסף לכך, המטען החורג מסתיר לחלוטין את לוחית הרישוי של הרכב, דבר שמהווה עבירה על החוק. ככל הנראה, התמונה צולמה בנתיבי איילון – כביש מהיר בו מהירות הנסיעה המותרת היא 90 קמ"ש ולכן רכב שנושא מטען חריג בכביש מהיר יגרום להאטה משמעותית ושיבוש תנועת הרכבים.

בתמונה אחרת שהתקבלה וצולמה בבני-ברק, נראה רכב פרטי שנושא על גגו ספה בצורה בלתי חוקית. כפי שניתן לראות בתמונה, המטען גדול כך שבולט מחוץ לדפנות הרכב ומסתיר את שדה הראייה של הנהגים האחרים. בנוסף, נראה כי המטען החורג אינו קשור היטב, עלול ליפול בכל עת על הכביש ולסכן את חייהם של אחרים.

תמונה מדאיגה נוספת צולמה בקטע שבין צומת גולני לטבריה, בה נראה טנדר מוביל עץ זית הגבוה בצורה משמעותית מהרכב ועלול לגרום לשיבוש שדה הראייה של יתר הנהגים. מהתמונה נראה כי העץ עלול ליפול בכל רגע, דבר שעלול לגרום לתאונה חמורה בין רכבים.

עמותת אור ירוק: "ניתן למנוע מקרים של הובלת מטענים חורגים שלא על פי החוק באמצעות הגברת האכיפה ומתן קנסות גבוהים ועונשים מחמירים. כמו כן, חשיפת הציבור להגבלות המופיעות בחוק והדגשת הסכנות הכרוכות בכך יכולות להוביל להפחתה ולהרתעה של הנהגים מהובלת מטען חורג".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד