כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לא רק אצלנו

קולג'ים מודיעים: "לא נסכים לרכיבה על אופניים חשמליים"

האמריקאים לא רוצים את הכלים הממונעים החשמליים האלה ולכן יותר ויותר קולג'ים מודיעים כי הם לא יסכימו לרכיבה על אופניים חשמליים. אוניברסיטה יוקרתית בארצות הברית הודיעה כי היא אוסרת על סטודנטים להכניס אופניים חשמלים לשטחה

קולג'ים מודיעים: "לא נסכים לרכיבה על אופניים חשמליים"
קורקינטים חשמליים. זולים, יעילים אבל לא חפים מבעיות צילום: תומר פדר

בישראל אופניים חשמליים וקורקינטים הפכו למחזה נפוץ, גם בזכות חברות הקורקינט השיתופי וכך גם בארצות הברית, אבל באוניברסיטאות האמריקאיות, או "קולג'ים" כפי שקוראים להם האמריקאים, לא רוצים את הכלים הממונעים החשמליים האלה ולכן יותר ויותר קולג'ים מודיעים כי הם לא יסכימו לרכיבה על אופניים חשמליים וקורקינט בשטחי המוסד לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה.


אופניים חשמליים. יוצרים אנטגוניזם גם בקמפוסים בארה"ב: צילום דוקאטי

כך, לפי פרסומים בארצות הברית כמה קולג'ים אסרו גם על החזקה של אופניים כאלה במעונות הסטודנטים וגם על רכיבה עליהם בשטחי המוסדות. לדוגמה, בוסטון קולג' שלח מכתב לסטודנטים לקראת פתיחת שנת הלימודים ובו צוין כי "אנשי צוות וסטודנטים דיווחו על מקרים רבים של כמעט תאונות ועל גישה מוגבלת למתקנים בגלל חניה של קורקינטים.

בנוסף בארצות הברית גם התרחשו מקרים של שריפות בגלל טעינת סוללות". באוניברסיטת פורדהאם בניו יורק כבר פרסמו הודעה לפיה אסור להכניס כלים חשמליים לשטח האוניברסיטה וכך גם באוניברסיטת סאן דייגו וגם ייל, אוניברסיטה יוקרתית בארצות הברית הודיעה כי היא אוסרת על סטודנטים להכניס אופניים חשמלים לשטחה.

מדוע האוניברסיטאות בארצות הברית מחליטות דווקא כעת לאסור על הכלים החשמליים? יש לכך כמה סיבות. ראשית גל של שריפות בסוללות ליתיום איון של אופניים חשמליים וקורקינטים מדאיג את ארצות הברית, כשרק בחודשים האחרונים התרחשו כמה מקרים מתוקשרים. ומעבר לכך יש גם את מטרד התאונות שהן לעתים חמורות ומסתיימות בפגיעה קשה בהולכי רגל- וכמובן שגם ברוכבים עצמם.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד