ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מעבר לביצורים הרוסיים

אוקראינה שחררה שטח נוסף ומקווה להגביר את קצב השחרור

אוקראינה שחררה את רובוטיין ומקווה להגביר את קצב השחרור באזורים שמעבר לביצורים הרוסיים. בימים הקרובים ניתן יהיה לעקוב ולבחון האם אוקראינה אכן מצליחה להגביר קצב ולשחרר שטחים בהיקפים משמעותיים יותר

טנק אוקראיני
טנק אוקראיני צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אוקראינה הודיעה אתמול שכוחותיה שחררו את הכפר רובוטין שבדרום מזרח המדינה, ומנסים לחתור דרומה יותר, במתקפת הנגד שלהם נגד הכוחות הרוסיים הכובשים, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, הצבא האוקראיני הצהיר בשבוע שעבר כי כוחותיו הניפו את דגל הלאום בכפר האסטרטגי, אבל עדיין מבצעים פעולות ניקוי, והמלאכה טרם השולמה.

בשבוע שעבר אמר מפקד הכוחות האוקראינים ברובוטיין לרויטרס, שבכירי משרד ההגנה האוקראיני מאמינים שאם הם יצליחו לפרוץ את קו ההגנה הרוסי הקשה ביותר בדרום, ולכבוש את רובוטיין, דרך הפרצה הזאת הם יצליחו להחדיר כוחות רבים שיתקדמו בקצב מהיר יותר באזורים שמעבר לביצורים הרוסיים.

ההודעה האוקראינית מאתמול, תעמיד את דבריו למבחן המציאות, ובימים הקרובים ניתן יהיה לעקוב ולבחון האם אוקראינה אכן מצליחה להגביר קצב ולשחרר שטחים בהיקפים משמעותיים יותר. רובוטיין שוכנת במרחק של כעשרה קילומטרים מדרום לעיירה אוריחיב שבאזור זפוריז'יה, על שפתו של כביש חשוב לכיוון טוקמק, עיר שמשמשת כמרכז אזורים של כבישים ומסילות המשמשים את הכיבוש הרוסי.

אם אוקראינה תצליח לשחרר גם את טוקמק, המשמעות תהיה נסיון חדירה אוקראיני במלוא הכח בנסיון להגיע עד לים אזוב, במטרה לפצל את אזור השליטה שבשליטת הרוסים ולהקשות על התפקוד שלהם בשדה הקרב ועל אספקת הנשק והלוחמים לשוחות והביצורים שנבנו בעמל רב.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד