כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מלחמת ההייטק

המנכ"לית הודיעה כי תוציא כספים מהארץ - היזם הגיב במהלך מפתיע

מייסד קרן ההשקעות 'גרופ 11' דובי פרנסיס מציע למכור את כל מניותיו בחברת פפאיה בהנחה של 90% | זאת ברקע המחלוקת הפוליטית עם מייסדת ומנכ"לית פפאיה עינת גז

המנכ"לית הודיעה כי תוציא כספים מהארץ - היזם הגיב במהלך מפתיע
מחאת אנשי היי טק צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר שעינת גז, מייסדת ומנכ"ל חברת ההייטק פפאיה, איימה בתביעת דיבה נגד דובי פרננס, המשקיע בחברה, כעת מתבררת הסיבה, כך דווח ב'כלכליסט'. לפני חודש שלח פרנסס, המייסד של קרן ההשקעות 'גרופ 11', מכתב לכל בעלי המניות בפפאיה ובו הוא מציע למכור את חבילת המניות שלו בחברה בהנחה עמוקה של 90% על השווי בגיוס האחרון.

במכתב הוא כתב כי "במהלך ינואר 2023, בהצהרה פומבית בעומדה על הדוכן בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית, עניין שנוי במחלוקת ציבורית חריפה ובעל גוון פוליטי, הכריזה מנכ"לית החברה (גז) על החלטתה להוציא את כספי החברה מישראל. גרופ 11 לא קיבלה כל הודעה מוקדמת על החלטה זו ואני הגבתי באופן פומבי גם כן, לא על הסוגייה הכללית אלא על הפעולה הספציפית הקשורה בכספי החברה, והפצרתי בגז לא ליישם את ההחלטה".

עוד כתב לבעלי המניות בפפאיה כי "לתדהמתי ולאכזבתי, פעולה פשוטה זו של חופש הביטוי שלי תוך הבעת דעה שונה משל המנכ"לית, הביאה לתגובה קיצונית וקשה שלה, שכפי שנראה החליטה להכריז מלחמה על גרופ 11 ועליי אישית", המשיך פרנסס.

כזכור, בתחילת השנה מנכ"לית ומייסדת החברה, עינת גז, כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "בעקבות ההצהרות של ראש הממשלה נתניהו כי הוא נחוש להעביר רפורמות שיפגעו בדמוקרטיה ובכלכלה, קיבלנו החלטה עסקית להוציא את כל כספי החברה מישראל. ברפורמה המתגבשת, אין שום ודאות כי אנו יכולים לנהל פעילות כלכלית בינלאומית מישראל. זהו צעד עסקי כואב, אך מתבקש". 

בתגובה למכתב של פרנסס אומרים בפאפאיה ל'כלכליסט' כי "פאפאיה גלובל היא מובילת שוק עולמית בתחום השכר והפיירול שממשיכה לצמוח בשיעור צמיחה גבוה שנה אחרי שנה. פאפאיה גלובל פנתה בעצמה לגרופ 11 כבר לפני מספר חודשים והציעה לרכוש מהם את כלל האחזקות, ועינת אישית מובילה קבוצת משקיעים לרכישת כלל המניות, כל ניסיונות ההשחרה של עינת על ידי דובי לאחר התבטאויותיו האחרונות מגוחכים. המכתב נשלח לתקשורת לפני שהגיע לחברה ומעיד על התנהלותו של דובי פרנסיס שבוחר להעדיף את מלחמותיו האישיות על פני טובת משקיעיו. קבוצת המשקיעים בראשות עינת גז שמחה לקנות את המניות במחיר מציאה. כמו שנאמר סוף מעשה במחשבה תחילה."

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד