י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"הפר ברית המיעוטים"

השר גולדקנופף נכח בהריסות בנגב, ברע"מ זעמו

השרים בן גביר וגולדקנופף נכחו בהריסה של מספר מבני מגורים בנגב. ברע"מ זעמו על נוכחותו של השר גולדקנופף וטענו להפרת "ברית המיעוטים" בכנסת שבין הח"כים הערביים לחרדים

השר גולדקנופף נכח בהריסות בנגב, ברע"מ זעמו
השרים בן גביר וגולדקנופף בזירת ההרס צילום: באדיבות המצלם

שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נכחו היום (שלישי) באזור תל ערד ובאזור שממזרח לכביש 80 (מזרחית לבסיס נבטים), בהריסה של מספר מבני מגורים.

ברע"מ זעמו על נוכחותו של השר גולדקנופף וטענו להפרת ״ברית המיעוטים״ בכנסת שבין הח"כים הערביים לחרדים.

ח"כ ואליד אלהואשלה (רע"מ) תקף את בן גביר וגולדקנופף וכתב: "בזמן שאזרחים ערבים נרצחים בבתיהם, וכלל החברה הערבית חיה בפחד ואימה, השר הממונה בוחר לברוח מהטיפול במרחץ הדמים והטרור האזרחי ומצטרף בעצמו לכוחות ההרס אשר ביצעו היום הריסת בתים ביישובים הבדואים בנגב. מנציח את אוזלת היד מול הפשיעה והרציחות, ואת הכוחות המתוגברים מפנה להרס בתים בנגב והשארת ילדים ומשפחות ללא קורת גג. בן גביר רוצה להרוס את מרקם החיים של כלל האזרחים בנגב".

אלהואשלה הוסיף: "וחמור לא פחות זה הנוכחות הפעילה והמגבה של השר גולדקנוף בשטח, מי שמשווק את עצמו כ״מגן החלשים״, בוחר להפר את דרכם של החרדים אשר תמיד היו גורם מגשר ואמפתי, ובחר לקחת חלק פעיל בהרס בתי אזרחים מוחלשים".

יצוין כי המבנים אותרו באמצעות מערכת טכנולוגית חדשה המזהה פלישות חדשות לקרקעות המדינה באמצעות צילומי רחפן ולווין.

לפולשים ניתנו למעלה משלושה חודשים להתפנות באופן עצמי ולהרוס את המבנים הלא חוקיים, משלא עשו זאת בעצמם נאלצה המדינה לפעול למימוש הצווים.

במסגרת הפעילות שקיימה רמ"י בחודש פברואר השנה במהלך מבצע "נץ הדרום", הוצאו למעלה מ-360 צווי הריסה ופינוי, במטרה להשיב את הקרקעות לציבור.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד