ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
בעוד נתניהו טרם הוזמן

בשבוע הבא: לפיד ייפגש עם בכירים בוושינגטון

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד יבקר בשבוע הבא בוושינגטון, שם ייפגש עם בכירים בבית הלבן ובמשרד החוץ האמריקני. בין הנושאים שצפויים לעלות: המו"מ עם סעודיה

בשבוע הבא: לפיד ייפגש עם בכירים בוושינגטון
יאיר לפיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ינחת בשבוע הבא בוושינגטון, לביקור במהלכו ייפגש עם בכירים בבית הלבן ובמשרד החוץ, כך פורסם ב"וואלה". ביקור זה מגיע בעוד ראש הממשלה נתניהו טרם קיבל הזמנה רשמית לביקור.

בביקורו צפוי לפיד לדון עם האמריקנים בין היתר במו"מ המתנהל עם סעודיה. לפיד השמיע בשבועות האחרונים ביקורת על ההסכם שהולך ומתגבש עם סעודיה. בריאיון לחדשות 12 אמר, "ישראל לא יכולה להסכים להעשרת אורניום בסעודיה - כי זה מסכן את ביטחון ישראל, וזה מונח עכשיו על השולחן".

בתגובה גורמים בכירים בארה"ב אשר צוטטו ב'ווינט' מתחו עליו ביקורת חריפה ואמרו: "כשנתניהו היה באופוזיציה הוא ביקר את הסכם הגז עם לבנון שלפיד עשה, ויום אחרי שהפך לראש הממשלה הפסיק לדבר על זה. כעת, לפיד באופוזיציה ומבקר את ההסכם עם סעודיה - כי הוא לא רוצה לתת הישג לנתניהו".

נזכיר כי בסוף השבוע דווח כי בכירים בממשל האמריקני אמרו שישנו סיכוי גבוה מאוד שראש הממשלה בנימין נתניהו יוזמן סוף סוף לפגישה המיוחלת בבית הלבן עם הנשיא ג'ו ביידן, זאת על רקע המשבר בין ישראל לארה"ב סביב הרפורמה.

עוד לפי הבכירים, אחד התאריכים שנבדקים הוא ה-18 בספטמבר. נזכיר כי בשיחתם שנערכה ביולי, הנשיא ביידן הזמין את נתניהו לפגישה בארה"ב לראשונה מאז ניצחון נתניהו בדצמבר האחרון, מה שהביא להפוגה במתיחות בין שני המנהיגים.

יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד