ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לקראת ראש השנה

החרם החרדי מתמקד: לא לרכוש דבש "יד מרדכי"

מודעות בריכוזים החרדים והצהרות רבים מבני הציבור החרדי לבל ירכשו לקראת החגים את דבש "יד מרדכי" השייך ל"שטראוס" • הסיבה, החרם שתופס תאוצה והמכתב

החרם החרדי מתמקד: לא לרכוש דבש "יד מרדכי"
תפוח בדבש צילום: pixabay

בימים האחרונים התעצם החרם החרדי והדתי על מוצרי חברת "שטראוס", זאת לקראת חגי ישראל העמוסים בקניות וברכישת מוצרים.

אחד המוצרים הפופולריים הנרכשים בחודש הקרוב הוא הדבש. בכל בית יהודי בארץ ובעולם, השומר על מנהגי ישראל - ניצב הדבש במרכז השולחן הערוך והמעוטר של ראש השנה.

מנהג ישראל לטבול ביום זה את התפוח בדבש במטרה לסמל לנו את השנה כשנה מתוקה וטובה.

אלא, שבשנים עברו, בלט בראש השנה ובחגים - הדבש מתוצרת "יד מרדכי", אולם השנה הדבש של מותג זה - צפוי להיעדר מבתי ישראל וזאת לאור שייכותו לחברת "שטראוס", אשר נמצאת בימים אלו בהתנגשות חריפה עם הציבור החרדי והדתי בישראל, לאחר שנקטה צד אקטיבי בוויכוח הפוליטי - משפטי - דתי.

בימים האחרונים פורסם כרוז כתוב בריכוזים החרדים ובו נכתב תחת הכותרת "לא מדובשך ולא מעוקצך", כי "בפרוס עלינו יום הדין ראש השנה הבעל"ט ומנהג ישראל בימים אלו לקנות דבש מהודר".

"על כן נודיע בשער בת רבים", נכתב בכרוז, " כי דבש יד מרדכי הרי הוא שייך לחברת שטראוס ושומר נפשו ירחק ממנו". החותמים הם "המעוררים".

גם ברשתות החברתיות החל גל של פרסומים נגד השימוש בדבש "יד מרדכי" ורבים הכריזו על כוונתם להימנע משימוש בדבש השייך לשטראוס.

"השנה לא תראו את דבש "יד מרדכי" מונח בראש השנה על שולחנות המגזר החרדי והדתי", כתב איש התקשורת החרדי דוד חכם, "הסיבה: יד מרדכי היא חברת בת של שטראוס שמוחרמת על ידי החרדים והדתיים בישראל".

העיתונאי אבי רבינא כתב: "לקראת ראש השנה וחגי ישראל, בציבור החרדי והדתי מגבירים את החרם על שטראוס ומתכוונים להימנע מרכישת דבש "יד מרדכי" השייך לחברת "שטראוס". ברחוב החרדי החלה הקריאה לצרוך דבש מתוצרת אחרת כדי לא לפרנס את החברה שהכריזה חרם על הימין והמסורתיים".

חדשות דבש יד מרדכי חרם על שטראוס שטראוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד