כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
כמה נשלם?

בעוד יומיים: מחיר ליטר דלק צפוי להתייקר

מחיר הדלק צפוי להתייקר בעד 10 אגורות לליטר החל משישי הקרוב | ככל הנראה המדינה תספוג חלק מההתייקרות | אחת הסיבות: מתחילת השנה הדולר התחזק מול השקל ב-6%

בעוד יומיים: מחיר ליטר דלק צפוי להתייקר
רכב בתדלוק צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

כפי המסתמן הדלק צפוי להתייקר בעד עשר אגורות לליטר החל מהלילה שבין חמישי לשישי הקרובים, עם תחילתו של חודש ספטמבר. על פי המסתמן, המדינה תספוג רק חלק מן ההתייקרות הצפויה. שר האוצר החליט כי בכוונתו להמשיך במדיניות הסבסוד של מחירי הדלק והמדינה תספוג חלק מההתייקרות ולכן המחיר לא יעלה ב-30 אגורות, כפי שהיה נראה בתחילה.

מחיר הדלק בתחנות מושפע משני גורמים בעיקר. משער הדולר וממחירי הדלק אותו משלמות מדינות באזור הים התיכון. בחודשים האחרונים שני המדדים הללו נמצאים בעלייה. מחיר הדלק עולה בשל סיבות כלל עולמיות. אם מחיר הדלק בחודש ינואר השנה עמד על 2.07 שקל לליטר, הרי שמחיר הדלק בחודש אוגוסט זינק ל־2.86 שקל לליטר, ובחודש הבא המחיר צפוי להיות סביב 3 שקל לליטר.

בנוסף לכך השקל, נחלש אל מול הדולר. מתחילת השנה המגמה השלטת היא של התחזקות בדולר. הוא התחזק מול השקל ב-6%. בשווקים הבינלאומיים ניתן לראות כי לפי המדד שעוקב אחרי שער הדולר מול המטבעות של הכלכלות הגדולות בעולם ובהם היורו, הין והליש"ט – ירד ב-0.5%.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד