ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
רמז עבה

הבית הלבן על מות פריגוז'ין: "לקרמלין היסטוריה של הרג יריבים"

דוברת הבית הלבן התייחסה למותו בהתרסקות מטוס של מנהיג כוח וגנר יבגני פריגוז'ין, שהובא היום למנוחות, ואמרה כי "לקרמלין יש היסטוריה ארוכה של הרג יריבים"

הבית הלבן על מות פריגוז'ין: "לקרמלין היסטוריה של הרג יריבים"
יבגני פריגוז'ין צילום: צילום מסך

דוברת הבית הלבן קארין ג'אן פייר התייחסה היום (שלישי) למותו בהתרסקות מטוס של מנהיג כוח וגנר יבגני פריגוז'ין בשבוע שעבר ואמרה: "כידוע לכולנו לקרמלין יש היסטוריה ארוכה של הרג יריבים".

מוקדם יותר היום נערך בסנט פטרסבורג טקס פרידה סגור לציבור הרחב מפריגוז'ין, שנהרג בתאונת מטוס ב-23 באוגוסט, כך דיווח ערוץ הטלגרם של כח וגנר. "מי שרוצה להיפרד יכול לבקר בבית הקברות", נכתב בהודעה. ההודעה על טקס הפרידה ועל הלוויתו של פריגוז'ין הופיעה לאחר סגירת בית הקברות, הפתוח מ-10:00 בבוקר עד 17:00.

פריגוז'ין שמרד בפוטין היה על מטוס פרטי שהתרסק ברוסיה ביום רביעי, כך מסרו כלי תקשורת הקשורים לוגנר. רשויות התעופה הרוסיות אמרו גם כי מנהיג קבוצת וגנר היה על הטיסה, וכלי תקשורת במדינה דיווחו שכל האנשים שהיו על הסיפון נהרגו.

"אין זה מקרי שהעולם מסתכל מיד על הקרמלין כאשר איש סודו לשעבר של פוטין נופל פתאום מהשמיים חודשיים לאחר שניסה לעשות מרד", אמרה שרת החוץ הגרמנית אנאלנה בארבוק, בהתייחסה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בארבוק אמרה כי יש דרכים שונות שבהם מתים יריביו של פוטין: "אנחנו מכירים את הדפוס הזה ברוסיה של פוטין: מקרי מוות, התאבדויות מפוקפקות, נפילות מחלונות, כל מה שנותר לא ברור שמדגיש מערכת כוח דיקטטורית הבנויה על אלימות".

יבגני פריגוז'ין ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד