י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האדמו"ר הכריז בכנס סגור: "אני באבוב-45"

לאחר לבטים, קיבל על עצמו האדמו"ר את פסק הדין של הבוררים ומעתה יקרא האדמו"ר מ'באבוב-45' - ככתובת בית המדרש

האדמו"ר מבאבוב-45 מימין, והאדמו"ר מבאבוב משמאל.
האדמו"ר מבאבוב-45 מימין, והאדמו"ר מבאבוב משמאל.


לאחר תשע שנים שבהם נערך דין תורה בין חסידות באבוב לחסידות הרמ"ד מבאבוב-45 קיבל על עצמו אמש האדמו"ר מהרמ"ד את השם "באבוב-45" כפי שנכתב בפסק הדין המפורסם מלפני מספר חודשים.

במשך כל התקופה האחרונה ניסו בחצר לשנות את פסק הדין בגיוס רבנים וגדולי ישראל שיורו לא לקיים את הפסק אולם מכתבו של הגר"ח קניבסקי הכריע את הכף כי יש לציית ולקיים את הפסק וחס ושלום מלערער אחריו.

אמש הסתיימו 90 יום שבית הדין שדן בסכסוך הקציב להחלפת השם התכנסו חסידי האדמו"ר מבאבוב- 45במלון מאריאט-ברוקלין לכינוס חירום שכניסה למקום נעשתה באמצעות כרטיסים בלבד.

בדרשה אמר האדמו"ר כי שוחח עם הדיין הגאון רבי מנדל שפרן שאמר לו שיכול ללכת לערכאות ולא לציית לפסק, אבל בכל אופן החליט להחליף את השם, כמבואר במשנה מוטב להיות שוטה שעה אחת, ולכן מקבל על עצמו את פסק הדין והשם 'באבוב45' כפי שכתב בפסק.

האדמו"ר מבאבוב-45 הוסיף כי "המטרה היא רק אם יהיה שלום אמיתי אז הפסק גם יהיה שלם והמבין יבין".

כזכור, בית הדין, שהוקם במיוחד בכדי לדון בסכסוך לפני תשע שנים, הכריע כי הוא אוסר על פלג הרמ"ד להשתמש בשם באבוב כמות שהוא. וכי זכות השימוש בשם - שייכת בלעדית לאדמו"ר מבאבוב.

בית הדין קבע כי הזכות לקרוא בשם באבוב בכל העולם שייכת באופן בלעדי לצד באבוב. ולצד התובע (הרמ"ד) אין להם רשות להשתמש בשם רק כאשר קיימת תוספת היכר. בית הדין אף הוסיף וכתב תנאים וגדרים מפורטים לקיים את הפסק, כך לדוגמא, על כל שלט של מוסד הרמ"ד צריכים להצמיד את המספר 45 (על שם הרחוב בו שוכן בית המדרש של הרמ"ד) לשם באבוב, השם 'באבוב 45' גם יכתב על כל בלנק או שלט של החסידות - כולל בפרסומים בעיתונות ובעלונים שונים, וכמו כן בלוגו של המוסדות, אותו הם צריכים להחליף כך שלא יהיה דומה ללוגו של חסידות באבוב, לחילופין, ניתן להוסיף לשם באבוב שם של עיר, כגון 'צאנז באבוב', ושיהיו 2 המילים באותו גודל ובאותו שורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הנגיד הנודע מלונדון הרב שלמה פרישוואסער הגיע במיוחד לניו יורק ואף נשא דברים לאחר האדמו"ר וקודם הכינוס נכנס למעונו של האדמו"ר, יודעי דבר אומרים שלדבריו של האדמו"ר לפרישוואסער יש חלק גדול בהחלטה.

האם פסק הדין יקוים באופן סופי על ידי באבוב-45 אנחנו נמתין ונעקוב.

בית הדין באבוב חסידים פסק סכסוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד