א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

היום שאחרי: כך זה נראה בעיתונות החרדית

מה יכולה העיתונות הכתובה לחדשות שהתיישנו כבר אמש? • כך סיקרה העיתונות החרדית הבוקר, את הטבח

שערי חלק מהעיתונים הבוקר. צילום: בחדרי חרדים
שערי חלק מהעיתונים הבוקר. צילום: בחדרי חרדים

העיתונות היומית קמה הבוקר עם חדשות שהתיישנו כבר אתמול בערב: עיתון 'המודיע' זעק בכותרת הראשית "ארבעה יהודים נרצחו בבית כנסת כשהם עטורים בטלית ותפילין בעיצומה של תפילת שחרית" - "שוטר שניסה להכריע את המחבלים נפצע אנושות ואמש סמוך לחצות מת מפצעיו".

העיתון ליווה את הידיעה בלוגו 'אם יהרג במקדש ה''. וכן בשיחה עם רב בית הכנסת, כתבות של עיתונאי העיתון ומאמר של ח"כ ישראל אייכלר.

עיתון 'יתד נאמן' הופיע בכותרת אדומה עם הכיתוב: "פקידים נהרגו מאחרי שבת בתי כנסיות, מלאי מצוות כרימון וכזויות".

"שני מחבלים חמושים באקדחים גרזנים וסכינים רצחו ארבעה מתפללים ופצעו שמונה, עם ולית ותפילין על קדושת השם".

'יתד' הבהיר שאינו מפרסם את התמונות הקשות שצולמו בזירת האירוע "בתוך קהלנו עדיין מסתובבים אנשים ד' יאריך ימיהם ושנותיהם שתמונות כאלו עדיין צורבות במעמקי זכרונם וצפייה במראה הזוועה עלולה להטיח אותם אל שנות האימה" נכתב בעיתון.

עיתון 'המבשר' יצא בכותרת ראשית: "'ארץ אל תכסי דמם': ארבעה יהודים הי"ד מעוטרים בטלית ותפילין נעקדו עקה"ש בעיצומה של תפילה בבית כנסת בירושלים". לכתבה נוספה תמונת רכבי החברה קדישא.

בנוסף מקדיש העיתון פרופילים לדמותם של ארבעת הנרצחים ומאמרים מרב בית הכנסת הגאון רבי יצחק מרדכי הכהן רובין, והגאון רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה, לשעבר רבה של הר נוף.

עיתון 'הפלס' קרא בכותרת הראשית: "עלה מוות בחלונינו - בא בארמונותינו - טבח מחריד בבית הכנסת"

העיתון מפנה לששה מאמרים וביניהם למאמר של תושב השכונה, חיים אפשטיין סגן ראש העיר ירושלים מ'בני תורה'.

בעיתון ישראל היום' הקדישו באותיות לבנות בולטות את המילים 'בטלית ובתפילין' על רקע תמונות זירת האירוע אנשים עטופי טליתות עם דם, וכן תמונות הנרצחים הי"ד תחת כותרת הגג: 07:01 ירושלים - 25 יתומים ברחובות אחד - 4 רבנות ושוטר נרצחו, בבוקר הם התפללו תפילת שחרית, בערב אמרו עליהם קדיש.

עיתון 'הארץ' בכותרת ראשית "חמישה הרוגים במתקפת טרור על בית כנסת בירושלים" בכותרת המשנה נכתבו שמותיהם של הנרצחים בליווי תמונותיהם.

ב'ידיעות אחרונות' שינו את פניו של עמוד השער שנהפך לדף לבן עליו נכתב באותיות שחורות "באמצע התפילה"' שכותרת הגג לתמונה עם תפילין של יד מתבוססת בדם נכתב: "טרור רצחני בבית כנסת בירושלים 5 הרוגים ו 8 פצועים".

בכיתוב התמונה נכתב "שכל העולם יראה את התמונות" - ישראל החליטה להפיץ את התמונות מזירת הטבח בבית הכנסת כדי ללהציג לעולם את המציאות הנוראה בירושלים נכתב.















וכך זה נראה בעיתונות הזרה:






המבשר עיתונות יתד נאמן המודיע הפלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד