י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

צה"ל הרס הלילה את ביתו של המחבל מ'פיגוע הדריסה'

צה"ל הרס הלילה את ביתו של עבד אל-רחמן אל-שלודי בשכונת סילוואן • רצח את חיה זיסל ברון וימימה מוסקרה הי"ד

פיגוע הדריסה. צילום: חדשות24
פיגוע הדריסה. צילום: חדשות24

הלילה (ה'), נהרס ביתו של המחבל מפיגוע הדריסה בסילוואן.

בהתאם להנחיית הדרג המדיני וכחלק מהלחימה המתמשכת בטרור ובתשתיותיו, כוחות הנדסה של צה"ל בשיתוף עם צוותים של משטרת ישראל ומשמר הגבול הרסו הלילה את ביתו של עבד אל-רחמן אל-שלודי בשכונת סילוואן במזרח ירושלים.

הריסת הבית בוצעה בעקבות פיגוע הדריסה הרצחני שאירע בכ"ח בתשרי, בו דרס המחבל, תושב שכונת סילוואן, אזרחים ששהו בתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת שבירושלים.

בפיגוע נרצחו התינוקת חיה זיסל ברון הי"ד בת שלושה חודשים והגיורת קארן ימימה מוסקרה בת 22 הי"ד. בפיגוע נפצעו 5 אזרחים נוספים. לאחר הפיגוע הוא נורה ונפצע באורח קשה, לאחר שניסה לברוח מרכבו.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

צפו בתיעוד הדרמטי של לכידתו

המחבל, המזוהה עם תנועת החמאס, היה עצור למשך 16 חודש, בעקבות הפרות סדר בשכונה בה הוא מתגורר. בחודש פברואר האחרון נעצר שוב בביתו, נגדו הוצא צו הריסה. הוא היה חודש בבית המעצר במגרש הרוסים והשתחרר.

ביום שישי האחרון בני משפחת המחבל קיבלו צו הריסה לביתם, עם אפשרות לערער תוך 48 שעות, דבר אשר לא נעשה.

המחבל, עבד א-רחמן שלודי, בן 21, ביצע בכ"ח תשרי פיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת בירושלים. והוא נורה למוות כשניסה להימלט רגלית.

"הריסת בתיהם של המחבלים הינה מסר חד וברור לכל אותם המבקשים לפגוע באזרחי ישראל ובכוחות הביטחון" אומרים בצה"ל, "לטרור ולפגיעה בחפים מפשע ישנו מחיר כבד אותו ישלמו אם יבחרו להמשיך בפעילות זו".

צה"ל ימשיך לפעול בהתאם להנחיות הדרג המדיני, תוך שיתוף פעולה עם כלל גופי הביטחון, ולא יהסס לנקוט בכלל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו על מנת לפגוע במחבלים והגורמים המסייעים להם, ולהרתיע מביצועם של פיגועים נוספים.

בשבוע שעבר מסרו כוחות הביטחון צו דומה למשפחת המחבל מוחמד ג'עביס, תושב ג'בל מוכבר, מבצע פיגוע הטרקטור לפני כשלושה חודשים, בו נהרג ר' אברהם וואלס הי"ד. כמו"כ נמסר צו דומה למשפחתו של המחבל מועתז חיג'אזי, שניסה להתנקש בחייו של יהודה גליק שהולך ומחלים מפצעיו.

בשנה האחרונה נהרסו בתיהם של חוסאם קוואסמה ועאמר אבו עישה, שהיו מעורבים בחטיפתם וברציחתם של שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח. כמו כן נהרס גם ביתו של המחבל זיאד עוואד, שרצח את קצין המשטרה ברוך מזרחי בערב חג הפסח.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

תיעוד מצמרר: כך ביצע המחבל את הפיגוע
מחבל ירושלים צהל משטרה רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד