י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
סכסוך עקוב מדם

ברכבו על הכביש: איש הכספים נורה למוות

הגזבר של ארגון הפשע אבו לטיף נורה אמש למוות ברכבו סמוך לצומת מגידו. הוא פונה לבית החולים במצב אנוש, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירה כשהיא סבורה שהרקע לאירוע הינו סכסוך בין עבריינים

ברכבו על הכביש: איש הכספים נורה למוות
עבדול לאטיף זייתון צילום: באדיבות המצלם

מקרי הרצח על בסיס יומיומי במגזר הערבי נמשכים. אמש (שלישי) נרצח עבדול לאטיף זייתון, בן 35, איש הכספים של ארגון הפשע אבו-לטיף. הוא נורה סמוך לצומת מגידו.

המשטרה מסרה כי פתחה בחקירת אירוע ירי לעבר רכב בכביש 66 סמוך לצומת מגידו. כתוצאה מהירי נפצע באורח אנוש תושב נחף, בשנות ה-30 לחייו ובהמשך נקבע מותו בבית החולים.

השוטרים הוזנקו למקום האירוע, החלו בסריקות לאיתור החשודים בירי ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. "הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך בין עבריינים", נמסר.

עמותת יוזמות אברהם מעדכנת כי 159 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 150 אזרחים, 9 שאינם אזרחים, כאשר בתקופה המקבילה אשתקד היו 72 קורבנות, 141 מהקורבנות נורו למוות, 79 מהקורבנות היו בני פחות מ-30, שמונה נשים,

בתוך כך, ב'כאן 11' פורסם כי השב"כ מעורב בחקירת הירי במועמד לראשות עיריית נצרת, מוסעב דוחאן. אחד הכיוונים שנבדקים הוא שהירי הגיע בתגובה לדברים שאמר באסיפות בחירות בנושא המאבק בארגוני הפשיעה. 

בנוסף דווח באשר לפרשת הטבח בצפון באבו סנאן, כי אחת האפשרויות שנבדקו בחקירת המשטרה היא כי מדובר באירוע שמגיע על רקע סכסוך מתמשך בין גורמים שמזוהים עם משפחת חרירי לכאלו המזוהים עם הארגון של משפחת אבו לטיף והוביל למספר מעשי רצח באזור מאז חודש מרץ השנה.

לפני כשבועיים הוגש כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד ראש מועצת ראמה, שאוקי אבו לטיף, שמקושר לארגון הפשיעה אבו לטיף. מכתב האישום עולה שראש המועצה שימש כ"מתווך" בין אחיו, הנחשבים יעדים של המשטרה וראשי ארגון הפשיעה - לבין אנשים שאוימו ונסחטו על ידם. בחלק מהמקרים הוא נאשם שקיבל לידיו כספים שהושגו באמצעות סחיטה באיומים. ראש המועצה נעצר לפני כחודש לאחר חקירה סמויה של להב 433.

לאור הגשת כתב אישום הגישה היועצת המשפטית לממשלה בקשה להשעייתו של ראש מועצת ראמה, שאוקי אבו לטיף, בגין סיוע לסחיטה באיומים, מרמה, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

אבו לטיף רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד