כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נהגי מוניות סייעו במציאתן

"לא רציתי שהבנות יחזרו לאבא" • גרסת האם החשודה בחטיפה

מעצרה של האם שחשודה בחטיפת שתי בנותיה הקטינות כדי שהן לא יעברו לחזקת אביהן שהגיע ארצה מארה"ב כדי לקבל אותן, הוארך בשלושה ימים. הסבתא שוחררה בתנאים מגבילים | גורם במשטרה: "הבנות אותרו שכובות על הרצפה בדירה מוזנחת, הן היו בהלם עם כניסתנו" | האם בחקירתה: "חששתי לשלומן ונבהלתי מהרשויות, לכן התחבאתי"

"לא רציתי שהבנות יחזרו לאבא" • גרסת האם החשודה בחטיפה
מעצר האם צילום: דוברות המשטרה

האם החשודה בחטיפת בנותיה שנעצרה עם מציאת הבנות בדירת מסתור, אמרה בחקירתה במשטרה: "רציתי שהבנות לא יחזרו לאבא כי חששתי לשלומן ונבהלתי מהרשויות, לכן התחבאתי", הסבירה החשודה. בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשלושה ימים את מעצרה של האם. סבתן של הבנות שנעצרה ביום שני שוחררה בתנאים מגבילים.

מהחקירה עלה שהאם שהתה עם הבנות בדירת מסתור בקריית ים. נהגי מוניות שהסיעו את השלוש, אותרו, והם אלה שהובילו בין היתר למציאתן. אחד הנהגים הסיע אותן מבית הסבתא בגדרה לדירה בקריית ים. גורם במשטרה תיאר את איתורן: "הבנות אותרו שכובות על הרצפה בדירה מוזנחת, הן היו בהלם עם כניסתנו".

שתי האחיות, ליבה בת ה-8 ושרה בת ה-12, אותרו בריאות ושלמות בדירה בקריית ים ואימן נעצרה. הן נלקחו לתחנת משטרה קרובה ושם פגשו את אביהן עופר. מה שהוביל לאיתורן היה הפרסום בישראל, כשמקור בארץ הודיע לגבר מהקהילה היהודית בארצות הברית שראה את השתיים באיזור קריית ים, ומשם הוביל לאיתורן.

ביום שני נעצרה הסבתא, תושבת גדרה בת 70, בחשד שסייעה לבתה בחטיפה. האחיות הגיעו ארצה למפגש עם אימן, לאחר שקיבלה אישור מהרשויות בארצות הברית. לפי קביעת בית המשפט בארצות הברית, הילדות ואחיהן נמצאות בחזקת האב - בגין הרקע הנפשי של האם.

המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת תלונה מהאב, שחי בארצות הברית. זאת לאחר שעלה החשש כי אין בכוונתה של האם להחזיר את הבנות, כפי שהתחייבה. החשד עלה בעקבות מפגש שנקבע עימן השבוע ולא התבצע.

הזוג ירד מהארץ לפני עשור והתגוררו בארצות הברית. לשניים נולדו שלושה ילדים, שתי בנות ובן בכור. לאחר שהזוג נישא, המערכת הזוגית עלתה על שרטון והם נפרדו.

עורכת הדין לירון אוכמן, שמייצגת את האב, מסרה ל'כאן חדשות': "אנחנו ממש שמחים שהמאמצים המשפטיים והתקשורתיים שלנו גרמו להבין כי מדובר באירוע חטיפת ילדים החוסה תחת אמנת האג, וזה מה שאפשר למעשה לרשויות לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותן לאיתור הבנות. שיתוף הפעולה של הציבור, בעקבות הפרסומים התקשורתיים, הביא לנקודת המפנה הדרמטית שיורחב עליה עוד בהמשך".

שרה ליבה חטיפה אחיות נעדרות אחיות נחטפו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד