י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המדינה לא מסייעת

האלמנה מגלה: "צריכה להוציא מהאוכל לילדים כדי לשלם למצבה"

אלמנתו של לוחם האש דקל מרציאנו שנהרג בניסיון חילוץ צעיר מבור בדיר אל אסד לפני שבועיים, טוענת שאין הכרה במשפחות כבאים שנהרגים בפעילות כמשפחות שכולות. "זה אומר שאין לי זכויות ועתיד מובטח לילדים שלי. אותם הוציאו מהבור, אותנו הכניסו לתוכו", הגדירה את מצבה העגום

האלמנה מגלה: "צריכה להוציא מהאוכל לילדים כדי לשלם למצבה"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: דוברות המשטרה

שני מרציאנו, אלמנתו של הכבאי דקל יהודה מרציאנו ז"ל שנהרג בניסיון חילוץ צעיר פלסטיני שנפל לבור בדיר אל אסד, מספרת על חוסר התמיכה מהמדינה: "אותו הוציאו מהבור, אותנו הכניסו לתוכו. המינימום שמגיע לבעלי הוא לא מקבל, אני צריכה להוציא מהאוכל לילדים לשלם למצבה". כך אמרה לרשת ב'.

"כרגע אני כאלמנה ואמא ל-3 ילדים קטנים צריכה להוציא מכספי 10,000 ש"ח למצבה, שזה כסף שצריך להיכנס למקרר שלי, אוכל לילדים שלי. לא יתכן שבעלי נופל בעת מילוי תפקידו בהצלת חיי אדם ולא מקבל שקל אחד על מצבה. זה הכבוד המינימלי", טענה בכאב.

לדבריה, כבאים שנהרגים במסגרת מבצעים לא מוכרים כמשפחות שכולות, "94 חללים שאינם מוכרים. זה אומר שאין לי זכויות ועתיד מובטח לילדים שלי, אפילו לא מצבה לבעלי".

מרציאנו תיארה את הקושי שהיא חווה עם ילדיה מאז מות בעלה בפתע פתאום: "ילדה בת שנתיים שואלת אותי איפה אבא ואין לי מה לענות. היא אומרת שאבא נפל לבור, אני מסבירה לה שאבא בלב. הגדול בן ארבע יותר מבין, הקטנה צריכה יותר תיווך, והיא מחכה שאבא יחזור. היא שמה לב שאבא לא מגיע, היא מבקשת תמונות וסרטונים, אני צריכה לאגור המון כוחות בשביל הילדים".

דקל יהודה מרציאנו ז"ל.

כזכור, דקל מרציאנו הוזעק לפני כשבועיים יחד עם כבאי נוסף, עדנאן אסעד, לדיר אל אסד לאיתור צעיר בשנות ה-20 לחייו, שנפל לבור. במהלך ניסיונות החילוץ איבדו שני הכבאים את הכרתם בבור שעומקו כשמונה מטרים. מותו של אסעד נקבע באותו יום, ושל מרציאנו יומיים אחר כך. בתחתית הבור הצטברה פסולת אורגנית שעלולה לגרום לפליטת גזים רעילים.

נציב כבאות והצלה, רב טפסר אייל כספי, הקים צוות שיבדוק את נסיבות התאונה. אלה לא פורסמו עד כה. בינתיים בעקבות ממצאי התחקיר הראשוניים, שניים ממפקדי החילוץ, הורדו מפעילות מבצעית.

דקל מרציאנו אלמנה מצבה יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד