י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מכירים טובה • "אין מקום בעולם שבו שוטר תנועה הופך ללוחם בטרור"

אלפים השתתפו בהלוויית השוטר זידאן סייף ז"ל בכפר יאנוח-ג'ת, ביניהם עשרות חרדים • סייף נהרג מפצעיו לאחר חילופי ירי עם מבצעי הטבח בהר נוף • תושב השכונה: "זה המעט שנוכל לעשות כדי להביע תודה ולנחם את משפחתו" • חבר הכנסת אלי ישי נשא הספד נרגש • הגר"ימ רובין למשפחת סייף: "מסירותו תהיה לסמל לבני העדה הדרוזית ולעם היהודי • יהי זכרו ברוך

זידאן סייף ז"ל
זידאן סייף ז"ל

רס"מ זידאן סיף, שוטר התנועה אשר חירף נפשו להצלת חיים ונרצח בפיגוע בבית הכנסת בירושלים, הובא היום למנוחות בבית העלמין בג'ת יאנוח. סיף, בן 30 במותו, הותיר אחריו אישה, תינוקת, הורים וחמישה אחים.

סייף התגייס בחודש אפריל 2011 למשטרת ישראל ושירת כסייר תנועה במחוז ירושלים. לאחר מותו הועלה לדרגת רס"מ.

אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה. בהלוויה לקחו חלק בני משפחת סיף, נשיא המדינה ראובן ריבלין, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, נכבדי העדה הדרוזית, קצינים, מפקדים, לוחמים ושוטרים.

קבוצה של תושבי הר-נוף הגיעו והשתתפו בהלווייה. קבוצה נוספת של צעירים חרדים הפיצה ברשת פנייה לחרדים להגיע. "הוא הגן בגופו על אחינו המתפללים, בואו לעשות לו הכרת הטוב וגם קידוש ה'", נאמר בפניה.

הרב יצחק מאיר רובין, פנה למשפחתו של רס"מ זידאן ואמר: "באנו להיות אתכם ולבכות אתכם.
זידאן גילה אומץ רב, עמד כחומה בצורה והציל בגופו נפשות רבות. מסירותו ונחישותו יהיו לסמל לבני העדה הדרוזית ולעם היהודי".

ח"כ אלי ישי הספיד את סייף: "זידאן אתה הקרבת את עצמך הוכחת גבורה תעוזה ואומץ, ובכח מנעת הרג נוסף ובכך הצלת חיי אדם. מרן הגר"ע יוסף זיע"א פסק כי כל איש מכוחות הביטחון שנהרג על הגנת ארץ ישראל יש לומר עליו תפילת השכבה בבית הכנסת, כנהוג על חסידי אומות העולם. לב העם היהודי כולו עם המשפחה, ושמך נחקק בליבנו לעולמים".

מפקד המחוז פנה למשפחתו של רס"מ סייף ז"ל והבטיח את תמיכת וסיוע מחוז ירושלים "משטרת ירושלים תמשיך לראות בכם חלק בלתי נפרד ממשפחתנו. האבל שלכם הוא היגון והצער שלנו".

גם מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'אשר' בהלוויית השוטר, זידאן סייף, שנרצח בפיגוע הטרור אמש בירושלים.

מנהל סניף מרחב אשר באיחוד הצלה, ידידה חזן: "סייף היקר הגן בגופו על מתפללי בית הכנסת והמעשה האמיץ מחייב את כולנו ללמוד ממנו ולכבד את זכרו. כולנו יחד במאבק הקשה הזה בטרור. הרגשנו צורך עז להגיע להלוויה ולאבטח כאן רפואית".המפכ"ל ספד לו ואמר: "זידאן נכנס ללב התופת הרצחנית, ללא מורא, ללא חשש ובעוז רוח. סיכן עצמו למען בטחונם של אזרחי ישראל. פעילותם של זידאן וחבריו, הצילה את המצב. בתגובה מהירה ומקצועית, נמנע הרג נוסף וכוונותיהם הזדוניות של המחבלים להרחיב את הפיגוע נגדעו".

יואל, אחד מתושבי הר נוף אמר לבחדרי חרדים הבוקר: "סייף חסיד אומות העולם, המינימום של הכרת הטוב שלנו למי שהגן על מתפללים של השכונה וחירף את נפשו - זה לבוא להלוויה. הוא נתן לנו את הנפש שלו, אז מותר לנו לתת בשביל זכותו כמה שעות ולנחם את בני משפחתו".

יואל מוסיף ששאל את אחד מרבני השכונה אשר עודד אותו לעשות זאת: "הרב גם אמר לי שלפי ההלכה נחשב סייף לחסיד אומות העולם שהיא דרגה גבוהה ומקודשת. אנו ניסע ללוויה יחד עם עוד מספר שכנים, ואחר כך נלך להתפלל בקברי הצדיקים בצפון", סיים.

כך גם סגר"ע אלעד צוריאל קריספל: "סייף נהרג, כי הוא רץ להציל את מי שהיה בפנים כששאר השוטרים תפסו מחסה, לולי הוא הטבח בפנים היה ממשיך והוא קיבל את הכדורים במקום יהודים. מי שנהרג כשהוא מגן על יהודי הוא מקדש שם שמים ולכן ראיתי חובה להגיע ללוויה".

"האוטובוס יצא בשעה 12 מבניני האומה", אומרת יוזמת ההסעות, אריאלה שטרנבוך מביתר עילית. "אני ראיתי את התמונה שלו עם ביתו וחשבתי שחובה להשתתתף במי שהקדיש את חייו למען עם ישראל", היא אומרת. "היו גם כאלה ששמעו על היוזמה והסכימו וביקשו לתרום את ההסעות". בין התורמים מספר חרדים וגם תא"ל במיל' ארז אשל.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, ספד לרס"מ סייף ז"ל שעבד כסייר תנועה במחוז ירושלים: "אין אף משטרה בעולם, שבה שוטר תנועה נדרש בשבריר של שניה להפוך ללוחם מיומן כנגד טרור, וכך נהגת".

"בחרת לשרת בתפקידך כשוטר תנועה, תפקיד מציל חיים וגם ברגעייך האחרונים הצלת חיים של אזרחים וחברים ליחידה, ללא שמץ של היסוס, תוך הקרבה עצמית, חירוף נפש ואומץ לב הראויים לכל שבח".

וידאו: "הולכים להכיר תודה לחסיד אומות העולם"
בית כנסת ירושלים טרור טבח שוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד