י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
פרשות המתנות ממנהיגים

פרקליט המדינה החליט: לא תיפתח חקירה פלילית נגד נתניהו

פרקליט המדינה עמית אייסמן החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה נתניבו בפרשת קבלת המתנות ממנהיגים זרים: "העובדה שלא אותרו מתנות לאחר שנעשה בהן שימוש לתצוגה, אין בה כשלעצמה כדי ללמד בהכרח על חשד לכך שנעברה עבירה פלילית"

פרקליט המדינה החליט: לא תיפתח חקירה פלילית נגד נתניהו
עמית איסמן/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/חיים גולדברג, פלאש 90

פרקליט המדינה עמית אייסמן החליט לא לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת היעלמות המתנות שקיבל ממנהיגי מדינות זרות, כך פורסם ב"כאן רשת ב'".

בהחלטתו מסביר אייסמן: "העובדה שלא אותרו מתנות לאחר שנעשה בהן שימוש לתצוגה, אין בה כשלעצמה כדי ללמד בהכרח על חשד לכך שנעברה עבירה פלילית, וממילא התשתית הראייתית הקיימת נכון לעת הזו אינה מקימה חשד סביר המצדיק פתיחה בבדיקה או בחקירה פלילית, ותוחלת החקירה נמוכה".

עוד הוסיף בנימוקו: "ישנה סבירות לא מבוטלת, ובוודאי שלא ניתן יהיה לשלול אפשרות, כי מתנות שלא הוחזרו נשברו או אבדו, לרבות בעת אריזת ואחסון החפצים בלשכת ראש הממשלה בירושלים, נוכח שיפוצים שנערכו בלשכה בתקופה הרלוונטית ובאריזת החפצים במעון ראש הממשלה בבלפור עם סיום הכהונה".

"כן נשקלו העובדה שלכאורה המתנות היו נגישות לגורמים שונים שפקדו את המתקנים בהם הוצגו והעדר תיעוד ראוי ובקרה שוטפת אחר מקום הימצאותן של המתנות, עובדות המקשות על גיבוש חשד סביר כנגד מאן דהוא ויש להן השלכה ממשית על התוחלת הנמוכה ממילא של בירור במישור הפלילי", לדבריו.

נזכיר כי כשנתניהו עזב את לשכתו לטובת בנט, נעלמו עשרות מתנות. היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה כתבה מכתבים, אך לשווא. בכירים נוספים ניסו להתערב, ונדחו. המתנות נעלמו, ובתוכן ספר יקר ערך שקיבל נתניהו מפוטין.

בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד