כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גם חשמלי וגם בנזין

ליהנות מכל העולמות: מה זה פלאג אין הייבריד?

גם חשמלי וגם מנוע בנזין. רכב פלאג-אין הייבריד מצד אחד חוסך בעלויות הדלק, מצד שני אינו כבול לעמדות טעינה. על הדרך תקבלו ביצועים הרבה יותר טובים

ליהנות מכל העולמות: מה זה פלאג אין הייבריד?
לינק אנד קו צילום: רונן טופלברג

מה זה רכב פלאג אין הייבריד? שאלה זו הגיעה לפתחנו מספר רב של פעמים במהלך החודשים האחרונים ולכן יש להסביר: כיום ענף הרכב העולמי נמצא במגמה ברורה של מעבר לנסיעה ברכב חשמלי, אבל המעבר לרכב חשמלי אינו מתאים לכולם ויש לכך הרבה סיבות:

ראשית, לא לכולם יש יכולת לטעון את הרכב בביתם. שנית, לא כולם נוסעים רק מרחקים קצרים וחוששים מאובדן יכולת להטעין את הרכב בנסיעה למקום מרוחק. ושלישית, יש מי שעדיין לא רוצים חשמלי מלא. לכן נולדו רכבי הפלאג אין הייבריד שהוא הטוב בכל העולמות: לרכב פלאג אין הייבריד יש גם מנוע רגיל, גם מנוע חשמלי והוא גם היברידי.

ליצירת קשר השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם>>>

צילום רונן טופלברג

כיצד דבר כזה יכול לעבוד וכל אלה יכולים להתקיים ברכב אחד? התשובה טמונה בטכנולוגיה: ברכב חשמלי יש כמובן סוללה ומנוע חשמלי והסוללה מאפשרת נסיעה של מאות קילומטרים עד שצריך לטעון אותה מעמדת טעינה ייעודית. ברכב שהוא היברידי יש מנוע בנזין או דיזל ומנוע חשמלי ש"עוזר" לו וכך הוא חוסך דלק. חוסך כן אבל לא נגמל מהדלק והעלות שלו. לעומתם ברכב פלאג אין הייבריד יש הכול: קודם כול יש לנו מנוע חשמלי, אבל בניגוד לרכב חשמלי מלא, המנוע החשמלי ברכב הפלאג אין הייבריד מאפשר לו לנסוע עד למהירויות של כ-100 קילומטרים לשעה ואף יותר ומהווה תוספת כוח משמעותית. המנוע הזה מחובר לסוללה חזקה, בעלת קיבולת גדולה, אשר מאפשרת לו לנסוע עשרות קילומטרים רק על חשמל בלי לשרוף טיפה של בנזין.

צילום רונן טופלברג

lynk&co 01 מהווה דוגמה לרכב בעל טכנולוגיית פלאג אין הייבריד: לרכב זה יש סוללה שמאפשרת לו לנסוע לטווח של עד 75 קילומטרים בכוח חשמל בלבד וגם במהירויות יחסית גבוהה. את הסוללה אפשר לטעון כמובן בעמדות טעינה (או משקע ביתי ולהינות מעלות החשמל הביתי הזול) ולנסוע עם הרכב כל הזמן בכוח חשמל. לדוגמה, אפשר לנסוע רק על החשמל עם lynk&co 01 מתל אביב לאשדוד ואם מקפידים לא לנהוג במהירות מטורפת אז עדיין להישאר עם עוד חשמל אגור בסוללה. למעשה רובנו, בימי החול, לא נוסעים יותר מ-30 עד 40 ק"מ ביום. ניצול נכון של טעינת הרכב מאפשר הפחתה משמעותית של עלויות הנסיעה וכמובן להפחית את זיהום האוויר במרכזי הערים.

צילום רונן טופלברג

כאן נחשף היתרון הנוסף: כאשר החשמל נגמר רכב פלאג אין הייבריד עובר להשתמש במנוע הבנזין שלו, כלומר אף פעם אין דאגה על נושא הטווח – מכונה גם "חרדת טווח". וגם אז, מנוע הבנזין עובד ביחד עם המנוע החשמלי, כלומר זהו רכב שמתנהג כמו רכב היברידי לכל דבר כאשר אין יכולת לטעון אותו. זה אומר של- lynk&co 01 יש יכולת טעינה עצמית בין אם על ידי אחזור אנרגיה במורדות ארוכים ובלימה או יצירת החשמל ואגירתו בסוללה הגדולה.

צילום רונן טופלברג

כיום רכב פלאג אין הייבריד כמו lynk&co מהווה בחירה מצוינת למי שרוצה רכב חשמלי אבל עדיין לא יודע האם כדאי לבצע את המעבר, או שפשוט התנאים היום יומיים לא מאפשרים רכישה של רכב חשמלי לחלוטין, כפי שקורה לישראלים רבים. אז עד אז, כדאי מאוד לשקול רכב פלאג אין הייבריד וליהנות מכל העולמות.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד