כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"תקלה במערכת"

מה גרם לטויוטה להפסיק לייצר מכוניות ביפן?

טויוטה הודיעה כי המפעלים שלה ביפן מפסיקים לייצר מכוניות בגלל בעיה שהתגלתה. הסיבה להשבתת המפעלים נובעת מ"תקלה במערכת" שאינה קשורה ליכולת היצור של טויוטה

מה גרם לטויוטה להפסיק לייצר מכוניות ביפן?
קו יצור של טויוטה צילום: טיוטה

מה גרם ליצרנית הרכב היפנית הגדולה ביותר בעולם להפסיק לייצר מכוניות? טויוטה הודיעה אתמול (יום ג) כי כל המפעלים שלה ביפן מפסיקים לייצר מכוניות בגלל בעיה שטויוטה גילתה. בהתחלה טויוטה הודיעה כי היא משביתה את היצור בתריסר מפעלים, אבל בשלב מאוחר יותר הודיעה היצרנית שהיא מוסיפה שני מפעלים נוספים לרשימה, כלומר כל המפעלים של טויוטה ביפן הושבתו אתמול.

לפי הודעתה של טויוטה, הסיבה להשבתת המפעלים נובעת מ"תקלה במערכת" שאינה קשורה ליכולת היצור של טויוטה, אלא דווקא ליכולת שלה להזמין חלקי חילוף עבור המכוניות שלה, כלומר פס היצור לא נפגע אבל החלקים שמהם מורכבות המכוניות החדשות פשוט לא מגיעים, לפחות עד לתיקון של הבעיה.

האם הפסקת היצור במפעל של טויוטה תשפיע על שוק הרכב הישראלי? אחרי הכול, טויוטה היא המכונית היפנית הכי נמכרת בארץ אבל כאן יש בשורות מעודדות. קודם כל, חלק נאה מהמכוניות של טויוטה שמגיעות לישראל הן לא מכוניות שמגיעות לכאן מיפן.

טויוטה מייצרת כיום בתאילנד, בתורכיה, בצרפת ובמדינות נוספות שמייצאות מכוניות לישראל, כך שעיקר היבוא אינו תלוי ביפן. ומעבר לכך מדובר בטויוטה, כלומר סביר להניח שהיצור יתחדש מהר מאוד ועד שהרכבים יעלו על האוניות לישראל כנראה שהפערים בייצור יודבקו מהר מאוד.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד