י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
נשבר מטה לחמם

4 חודשים לאחר לידת ביתו: הרב שמעון מלחי נפטר והותיר חמישה יתומים

בפסח האחרון המשפחה עוד היתה שמחה ומאושרת עם לידתה של הבת הקטנה, בערב ראש חודש אייר התגלתה המחלה וכעבור קצת יותר מארבעה חודשים הוא נפטר • בבית נותרו אלמנה צעירה, בת 35, ואיתה חמישה יתומים רכים • המנוח היה המפרנס היחידי במשפחה, וכעת נשבר מטה לחמם

4 חודשים לאחר לידת ביתו: הרב שמעון מלחי נפטר והותיר חמישה יתומים
הרב מלחי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

טרגדיה קשה וכואבת במיוחד, עם פטירתו המזעזעת של הרב שמעון מלחי ז"ל, והוא בן 39. הותיר אחריו את זוגתו האלמנה בת ה-35, וחמישה יתומים רכים.

הרב שמעון מלחי היה מתפרנס מיגיע כפיו כ'כלבויניק' ו'תיקונצ'יק', הוא היה עובד פיזית שעות רבות מדי יום, ומפרנס את משפחתו בכבוד. עם פטירתו, נותרת המשפחה ללא אב וראש משפחה, וגם ללא מפרנס. האם היא עקרת בית במשרה מלאה ואין להם מקורות הכנסה נוספים.

לתרומה ליתומים ולתינוקת בת 4 חודשים הקליקו כאן>>>

בחג הפסח נולדה לו לרב מלחי, הבת החמישית, תינוקת רכה ומתוקה, ויקרא שמה בישראל דבורה. כשאובחנה המחלה, היא היתה רק בת שבועיים, ומאז לא ראתה אותו יותר. בפעמים הבודדות שיצא מאשפוז, הם עוד האמינו שהוא יבריא, והעדיפו שהילדים לא יראו אותו במצב כזה מזעזע. כשהבינו שהמצב לא עומד להשתפר בקרוב, הם חששו להכניס תינוקת קטנה כל כך למחלקה מלאה מחלות.

משפחת מלחי המורחבת התמודדה עם שלושה מקרי פטירה קודמים של דודים, אחי אביו של הרב שמעון, אבל כעת, עם פטירתו המשפחה כולה שבורה ורצוצה: "זה כמו מכת הפטיש האחרונה ששברה אותנו לרסיסים", הם אומרים.

בנוסף לתינוקת בת הארבעה וחצי חודשים, נותרו בבית ארבעה ילדים. הגדולה בת 11, אחרי יד בן תשע שעל שכמו הוטלה המעמסה של אמירת הקדיש לעילוי נשמת האב המנוח, ילד בת שבע שעלתה לכיתה א' בעודה יושבת שבעה על אביה, וילד בן חמש.

"המשפחה פשוט מרוסקת", מספרת הדודה, גיסתה של האלמנה הצעירה. "הם כל הזמן מדברים עליו, מתגעגעים מאוד, הוא היה הרוח החיה של הבית, הכניס להם שמחה ועשה את האווירה המשפחתית. זה לא אבא רגיל, הוא היה הרבה יותר. ממש אבא מיוחד, כאילו ניסה לדחוס לתוך הזמן המועט שהיה לו עם ילדיו, הרבה מאוד שנים של אבהות. הוא נתן להם את זה במנות מאוד מרוכזות...

"הבת שלו, שעכשיו עלתה לכתה א', אמרה לי בביטחון מלא שאבא יחזור בקרוב, כשתהיה תחיית המתים. כשהילד בן התשע פרץ בבכי היסטרי ולא הצליח להירגע, ניסינו להרגיע אותו ולומר לו שאבא יחזור בתחיית המתים, אז הוא שאל אותי אם אבא יחזור וייראה אותו דבר, או שבתחיית המתים הוא כבר יהיה זקן עם שיער לבן...".

"מה אומר ומה אדבר, המצב שם לא פשוט בכלל", מסכמת האחות, "היא שבורה, מרוסקת. זה לא משהו שמתאוששים ממנו כל כך מהר, אני מקווה שהיא תתאושש בהמשך, שהיא תצליח לחזור לשגרה כמיטב היכולת, כי הילדים זקוקים לאמא בריאה ושלמה, זה לא בריא לגדול בבית שבו יש רק הורה אחד שגם הוא שבר כלי. אבל כדי שהיא תתאושש אנחנו חייבים להיות חזקים, לתת לה גב, לתת לה תמיכה, שלפחות המצב הכלכלי יהיה סביר, ובמקביל היא תזדקק גם להרבה שיחות של ריפוי. אני מאוד מקווה שנוכל לאפשר לה את כל זה, בעזרת ה', יחד עם הציבור כולו שיעמוד לימינה בעת צרתה ויסייע כמיטב היכולת".

לתרומה ליתומים ולתינוקת בת 4 חודשים הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד