י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נשיאה בעול

הלם במיר: ראשי הישיבה עצרו את סדרי הלימוד ונתנו הנחיות

בישיבת מיר קיבלו בזעזוע את הבשורה האיומה על פטירתו הפתאומית של אברך ותלמיד הישיבה, וגם שבועיים אחרי לא מתאוששים מהטרגדיה • המשגיח הגאון הרב בנימין פינקל שליט"א: "צריך להגיע ליום הדין עם מידת הרחמים... הנשיאה בעול שיש פה, זה נותן כח"

הלם במיר: ראשי הישיבה עצרו את סדרי הלימוד ונתנו הנחיות
שיעור של הגר"ב פינקל במיר צילום: ועד הרבנים

בעקבות הסתלקותו הפתאומית של הרב דוד שוקרון ז"ל, אספו ראשי ורבני הישיבה את הבחורים והאברכים ונתנו הנחיות ברורות להמשך.  

רבני הישיבה פתחו בדברי הספד והתעוררות בעקבות האסון, וקראו לסייע ולתרום לקרן שהוקמה עבור אלמנתו ויתומותיו הקטנות, שהן בנות תלמיד חכם גדול – כלשונו של מרן ראש הישיבה הרב יצחק אזרחי שליט"א.

הנפטר הותיר אחריו אלמנה בת 24 ושתי תינוקות בנות שנתיים ושנה, שאין להן מקור הכנסה ולא גב כלכלי. האלמנה תיאלץ מעתה גם לשאת בעול הכלכלי וגם לתפקד כאב ואם מתוך השבר הפרטי שלה עם הסתלקות בעלה, כשחייה הרגועים התנפצו באסון הכבד בגיל כה צעיר.

ראש הישיבה הגאון רבי דוד שמואלביץ שליט"א: "אנו מחויבים בזמן הזה לעמוד לימינו, וצריך להתגייס למען האלמנה והיתומות שנשארו בלי משען..., שזוהי מצווה שא"א לעשותה ע"י אחרים, ואנחנו חייבים בזה..."

מרון הרב יצחק אזרחי שליט"א כתב במכתבו ובירך: "על כל בני הישיבה לשאת בעול עם האלמנה ובנותיה, שלא יחסר להן מאומה, לסעדם ולחזקם. זכות גדולה ודאי תיחשב לכל מי שיטול על עצמו לשמחן."

מרן רבי יעקב שמואלביץ שליט"א: "ואבקש להתאמץ מאד במצווה חשובה זו."

תורמים לאלמנה ויתומות שלא הכירו את אבא, וצבורים זכויות ליום הדין >>>

מיר ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד