י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"הרבה שחקנים בסלולר מקשים על ההתאוששות"

אנליסט UBS מציג עמדה: "החברות מתייעלות ומרוויחות יותר מציוד קצה אבל ברבעונים הבאים נראה המשך הלחצים על המחירים בגלל מיצוי תהליכי ההתייעלות והקטנת ההון החוזר"

סלקום, ארכיון
סלקום, ארכיון

רוני בירון אנליסט התקשורת של UBS, פירסם היום (ד') בבוקר נייר עמדה שבו הוא צופה כי שוק הסלולר עומד לפני שנה קשה, בשל המשך התחרות בשוק. לדברי בירון, יש בשוק הסלולר בעיה מובנית שלא תיפתר כל עוד המשרד לא יאפשר מיזוגים למספר נמוך יותר של מפעילים.

הבעיה לדברי בירון היא שיש יותר מדי שחקנים בשוק, ובעיה שנייה היא שגולן משלמת מחיר קבוע לסלקום עבור שימוש בתשתיותיה - מה שמאפשר לה להמשיך ולהיות אגרסיבית מבחינת התימחור - "ואני לא רואה את זה כתופעה זמנית", אומר בירון.

לדברי בירון הוא נותר בהמלצה "נייטרלית" על פרטנר וסלקום בגלל הירידה במחירי המניות שירדו לרמה נמוכה. "צריך לציין לחיוב את יכולת ייצור המזומנים של החברות עד עכשיו והקטנת החוב", אומר בירון. "הן משקיעות יותר בציוד קצה ושיפרו את המרווחים בציוד קצה, ותהיה ירידה בעלויות בפרטנר ובסלקום כתוצאה משיתוף תשתיות אז לא הכל רע. אני מאמין ששוק סיטונאי, לאו דווקא טלוויזיה אלא אינטרנט וטלפוניה יביא להם הכנסות".

בתגובה לשאלה מדוע הוא לא בהמלצת "קנייה", אמר כי "אני חושב שבסוף תחרות המחירים לא תיעצר כל עוד משרד התקשורת לא מאפשר התכנסות של מספר השחקנים. כנראה שברבעונים הבאים נראה המשך לחצים על מחירי המנויים, והיכולת להוריד עלויות ולהקטין את ההון החוזר מתחילה למצות את עצמה".
סלקום סלולר התאוששות רציני אנליסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד