כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

עם אחד: איפה אתם בהלוויות של יהודים? • טור

משה אוסדיטשר שמח לראות את ההתגייסות ללוות את החייל הדרוזי, והוא תוהה היכן היזמה כאשר מדובר ביהודים

עם אחד: איפה אתם בהלוויות של יהודים? • טור

השבוע עבר הציבור החרדי טרגדיה עצומה, כאשר בני עוולה נכנסו לבית הכנסת "בני תורה" בשכונת הר נוף וטבחו ארבעה יהודים יראי ה', אשר כל חטאם היה ביהדותם, כמה פשוט, כמה כואב.

אין מילים לתאר את הזוועה ואת הכאב ממעשה נפשע זה, בו משפחות שלמות איבדו באחת את אביהן.

יש להזכיר כי בטבח הנורא נהרג גם השוטר הדרוזי זידאן סייף ז"ל, אשר חרף נפשו להצלת המתפללים, במעשיו אלו הציל מתפללים נוספים מרצח, ומנע טבח נורא בהרבה.

בעקבות מעשה הגבורה של השוטר זידאן סייף ז"ל נשאלו שאלות הלכתיות, האם אפשר להתפלל לעילוי נשמתו, והאם נכון לומר עליו השכבה בבית כנסת כנהוג על חסידי אומות העולם.

תשובתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל בספרו "חזון עובדיה" לא משאירה מקום לספקות בעניין זה, שם נפסק כי המנוח זידאן סייף ז"ל הוא חסיד אומות העולם, ואכן ראוי לפעול לעילוי נשמתו.

המגזר החרדי נפעם ממעשה זה ואף הוציא הודעות בהן התבקש הציבור להגיע להלווייתו של השוטר הדרוזי כדי לחלוק לו כבוד אחרון על מעשהו, אשר כאמור הציל רבים מכליה.

ברור כי התנהלות המגזר החרדי מהווה קידוש ה' במלוא מובן המילה, כאשר בהלוויה היה אפשר לראות הן דרוזים והן חרדים, אשר לא מסתירים את הכרת הטוב על מעשה אצילי זה, דבר המגביר את האחווה בין הדתות השונות.

אין חולק כי אכן מגיע לשוטר זידאן סייף ז"ל הכבוד, וההשתתפות בלוויה מחממת את הלב, אך מנגד עולות מספר שאלות בדיוק בגלל התנהלות זו ואסביר.

צה"ל מורכב מחיילים מכל הדתות. רוב רובם של החיילים הם יהודים ועל כך אין מחלוקת. אין אף מחלוקת כי רוב רובם של החללים, הן במשטרה והן בצבא, ובכלל בכל זרועות הביטחון אשר נפלו - היו יהודים, אשר מנעו בגופם פגיעה באזרחי ישראל - דתיים וחילונים ללא הבדל.

באופן תמוה ובלתי מוסבר, כאשר נהרג חייל או שוטר יהודי - בגבול או בפיגוע, הציבור החרדי לא יוצא בקריאה להגיע להלוויתו, למרות ועל אף שבמעשיהם של אותם חיילים הם הגנו בגופם על כלל ישראל.

כאשר הציבור נוקט בשב ועל תעשה, אפשר לקבל זאת ואפשר שלא לקבל זאת, אך כאשר חייל דרוזי נהרג והציבור החרדי מארגן הסעות להלוויה, הדבר מעלה תמיהה קשה ביותר, מדוע כאשר חייל יהודי נהרג לא נוקטים אותם יזמים באותן פעולות ממש.

אם היה הציבור החרדי מחליט - בדיוק כפי שהחליט בהלוויתו של השוטר הדרוזי זידאן סייף ז"ל - ובכל לוויה היו מגיעים חרדים לחלוק כבוד אחרון לאותו חייל יהודי אשר נהרג בשביל כולנו ללא הבדל דת גזע ומין, אין כל ספק כי אם כך יהיה הדבר, הרי מעבר לקידוש ה' שיהיה בזה, הקוטביות תעלם כלא הייתה והאחדות בעם תתחזק.

לסיום אציין כי חיילי צבא ההגנה לישראל, שוטרי משטרת ישראל ואנשי כוחות הביטחון אשר עושים לילות כימים על משמרתם, זכאים לכך שהציבור החרדי יראה באותם לוחמים חלק ממנו, כאשר יסוד כוחו של העם היהודי התבסס מקדמת דנא על עולם התורה ותלמידיה, ומאידך על כוח הזרוע ואומץ ליבם של הלוחמים אשר הגנו ומגנים בחירוף נפש על העם היושב בציון.

לטעמי, ראוי כי עם נפילתו של חייל, ילוו לומדי התורה את הנופל בדרכו האחרונה, על מנת להראות קבל עם ועדה, כי עם אחד אנו.
עם חייל רצח דרוזי לוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד