כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

החשש הגדול: פיגוע רצחני בישיבה

בעקבות הפיגוע המזעזע בהר נוף, הורים רבים חוששים לגורל בניהם, הלומדים בישיבות נטולות אבטחה: "אמנם הילד נשאר בישיבה, אבל ביקשתי ממנו לחזור כל ערב לישון בבית" • דובר המשטרה: "ראש/מנהל ישיבה או כולל שחושש לחיי הלומדים, או שרוצה להעניק להם תחושת ביטחון טובה יותר, ישכור מאבטח"

החשש הגדול: פיגוע רצחני בישיבה

אירוע הטרור אתמול (ג) בו פרצו מחבלים לבית כנסת בעיצומה של התפילה ורצחו ארבעה מתפללים ושוטר הי"ד, העלה שאלות נוקבות בכל הנוגע לאבטחתם של מוסדות חינוך ובתי כנסת בעיר. אך דומה כי לא הושם פוקוס מספק על הסיכון הקיים בישיבות.

מאות ישיבות קיימות ברחבי הארץ, חלקן הגדול שוכן בירושלים, וברבות מתוכן אין אבטחה וכל הרוצה נכנס ויוצא כרצונו. מה שעשוי ליצור סיכון גבוה במיוחד. בעבר כבר התחולל טבח בישיבת 'מרכז הרב', אך שם היו גם נושאי נשק שהכריעו את המחבל, החשש הגדול הוא כי בישיבה חרדית בה לא מצויים נושאי נשק - עשוי חלילה וחס להתרחש אסון של ממש.

ביממה האחרונה פנו ל'בחדרי חרדים' כמה וכמה הורים שהתריעו כי בישיבות בהן לומדים בניהם אין כל אבטחה. חלקם ציינו כי הזעיקו את הילד לבית בשל הפחד מהטרור המשתולל. "פיקוח נפש דוחה הכול", אומר א' ל'בחדרי חרדים', "אמנם הילד נשאר בישיבה, אבל ביקשתי ממנו לחזור כל ערב לישון בבית, קשה לדעת מה מסוכן יותר - הנסיעות באוטובוסים או שינה בפנימיה ללא אבטחה או הפרעה של ממש בכניסה".

במקביל, בעקבות הטרור העממי ההולך ומתחזק, מנסים להקים מחדש בירושלים משמר אזרחי, שיורכב ממתנדבים שיסייעו למשטרה ולתושבים, מתוך מטרה להעניק לתושבים תחושת ביטחון ובכדי לספק עיניים נוספות למערכת הביטחון. השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' הנחה את גורמי המקצוע במשרדו לבחון את האפשרות להקל על התנאים המאפשרים לאזרחים לשאת עמם נשק כחוק, בעקבות הפיגועים האחרונים"

על פי חוק, אין למוסד חינוך כל חובה להעמיד איש ביטחון בכניסה. בכל בתי הספר שבסמכות משרד החינוך יש מאבטח קבוע, עוד מאז ימי האינתיפאדה הראשונה.

שבתי גרברצ'יק, מחטיבת הדוברות של משטרת ישראל, אומר ל'בחדרי חרדים': "החכם עיניו בראשו: ראש/מנהל ישיבה או כולל שחושש לחיי הלומדים, או שרוצה להעניק להם תחושת ביטחון טובה יותר, ישכור מאבטח".

גרברצ'יק מוסיף ומציין כי "המשטרה קוראת לאזרחים לשמור על עירנות, ובכל אדם או דבר חשוד לצלצל למוקד 100, על מנת שיטפלו בעניין במהירות האפשרית".

לדבריו, מעגלי האבטחה של מדינת ישראל מורכבים מ-3 מעגלים:
1) שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב, האחראים על האבטחה במדינת ישראל.
2) מאבטחים פרטיים הנותנים מענה מקומי במוסדות ועסקים, על פי נהלי משטרת ישראל.
3) המעגל העממי 'העיניים הבוחנות'. "כל אדם ואדם צריך לפקוח עיניים. לא צריך להיות פרנואידים, אך לא להתעלם. בכל מקרה חשוד יש לחייג 100 למוקד המשטרה, על מנת ששוטרים יגיעו למקום ויטפלו בעניין. אם יש ספק? אין ספק", אומר גרברצ'יק.
ישיבה פיגוע אבטחה חרדים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד