ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הטבח בהר נוף: חמישה פצועים עדיין מאושפזים

המדינה טרם הודיעה מתי ואם תעביר את גופותיהם של המרצחים לידי בני משפחותיהם • בפנים: שמות הפצועים לתפילה

הטבח בהר נוף: חמישה פצועים עדיין מאושפזים

חמישה מפצועי אירוע הטבח הנוראי בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים עדיין מאושפזים בבתי החולים בעיר, שניים מהם במצב קשה.

במרכז הרפואי 'הדסה עין כרם' מאושפזים ארבעה פצועים, שני פצועים במצב קשה אך יציב ביחידות לטיפול נמרץ. פצוע אחד במצב בינוני ובהכרה, ביחידה לטיפול נמרץ. וכן פצוע אחד במצב קל, במחלקה הכירורגית - הפרמדיק אשר נפגע במהלך פינוי הפצועים.

בבית החולים שערי צדק, מאושפז פצוע נוסף שמצבו מוגדר בינוני, לאחר שעבר ניתוח והוא מחלים.

העתירו בתפילה עבור הרב חיים יחיאל בן מלכה (רוטמן), אב לאחד עשרה ילדים וסב לפעוטה. אברהם שמואל בן צ'רנה, שמואל ירוחם בן בילה ואיתן בן שרה.

בתוך כך, המשטרה טרם הודיעה למשפחות המרצחים כעסאן ועדי אבו גמ'ל, משכונת ג'בל מוכבר, מתי יקבלו את גופותיהם. ביום הפיגוע, המשפחות פנו לבית משפט השלום בבקשה לקבל את הגופות, אך השופט דב פולוק דחה את הבקשה וקיבל את עמדת המדינה - לפיה הגופות עדיין דרושות לצורכי חקירה.

עו"ד מוחמד מחמוד, המייצג את המשפחה, הגיש אתמול (רביעי) ערעור לבית המשפט המחוזי על ההחלטה. "המערערים יטענו כי המשיבה מענישה אותם בגין המעשים שבוצעו על ידי בניהם וכי כך לא צריך להתנהג, מאחר שהמשפחות אינן אשמות בכל אשר נעשה על ידי בניהם וכי הדברים שנעשו נעשו ללא ידיעת אף אחד מבני משפחותיהם". בניגוד למקרים קודמים, המשפחה לא צפויה להתנגד לדרישת מערכת הביטחון לערוך הלוויה מעוטת משתתפים.

הערבים מדווחים כי ישראל החליטה לקבור את גופותיהם של המחבלים שביצעו את הפיגוע בבית הכנסת - מחוץ לעיר ירושלים.

בנוסף, צו הריסה הוצא גם לביתו של מועתז חג'אזי, המחבל שניסה להתנקש בחייו של נאמן הר הבית יהודה גליק - שמצבו הרפואי הולך ומשתפר. על פי הצו, הבית בשכונת א-טור במזרח ירושלים צפוי להיהרס תוך 48 שעות.

בשעות הערב הגיעו כוחות ישראליים למספר בתים במזרח ירושלים והורידו מהם תמונות של המחבלים שביצעו את הפיגוע בבית הכנסת בירושלים.
פיגוע מחבלים רוצחים טבח פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד