כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"יוקר המחיה בראש סדר העדיפויות"

בשורה: הפחתה משמעותית של המכס על שמן הזית

משרד האוצר פרסם להערות הציבור צווים להפחתה משמעותית של המכס על שמן הזית | שר האוצר סמוטריץ': "חודש תשרי ותקופת החגים בפתח ואנו עושים הכל כדי להוריד מחירים"

בשורה: הפחתה משמעותית של המכס על שמן הזית
שמן זית צילום: Sebi Berens/Flash90

משרד האוצר פרסם היום (רביעי) להערות הציבור צווים להפחתת המכס על שמן הזית שצפויים להבייא להפחתה משמעותית באמצעות יצירת כדאיות לייבוא להתחרות בייצוא המקומי.

במסגרת הצווים, שהוכנו ברשות המסים, יופחת המכס מרמתו הנוכחית כיום שעומדת על 6% + 2.29 ש"ח לקילוגרם לרמה נמוכה של 1.2% + 0.44 ש"ח לקילוגרם.

במקביל להפחתה במכס, משרד האוצר יעביר תמיכה ישירה לענף הזית. הצו המוצע מפורסם בתיאום עם משרד החקלאות ועם ענף הזית.

במטרה לתת מענה לציבור בחגי תשרי פורסם להערות לטווח קצר צו בהוראת שעה עם הפחתה של המס עד ה-9 באוקטובר 2023 ובמקביל פורסם צו נוסף, להערות תוך21 יום, להפחתה קבועה במס. ההפחתה זהה בשני הצווים.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' הסביר את ההחלטה ואמר: "חודש תשרי ותקופת החגים בפתח ואנו עושים הכל כדי להוריד מחירים. אני שמח על ההסכמות שהושגו עם החקלאים ועם משרד החקלאות סביב התמיכות הישירות וייבוא במכס מופחת של שמן זית. עוד צעד ועוד צעד ובע"ה נוריד את מחיר סל הקניות של אזרחי ישראל. כפי שאמרתי, המאבק ביוקר המחיה ניצב בראש סדר העדיפויות שלי ושל הממשלה כולה. נמשיך לפעול למיגור יוקר המחיה ולחיזוק כלכלת ישראל".

שמן זית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד