י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לייבל'ה מגיש: איך המבשר הפריד בין פרוש לקריספל?

וגם: הנבחרים של הנבחרים, הגט של הרב לאו, איפה ברקת סגר חשבון עם גפני? והסודות על צלחת קיגעל מ'שטיסל'

לייבל'ה מגיש: איך המבשר הפריד בין פרוש לקריספל?

הנבחרים של הנבחרים
מחמת עומס עבודה, חופשת מחלה לא ממומשת וחוסר עניין לציבור - השתמט לייבל'ה מהופעה מביכה בין המוני הסקרנים שגדשו בתחילת השבוע את ניר עציון, במסגרת 'כנס הנבחרים'. עם זאת, וכדי שלא לפספס כותרות אפשריות וחיכוכי סלב'ס למיניהם, דאג לייבל'ה לקבל חומר ותיעוד משליחיו הנאמנים, שהספיקו על הדרך גם לצפות ב'פולישוק'.

ואכן, הכנס המיועד לחברי המועצות וראשי הערים החרדים סיפק השבוע כותרות רבות, ובעיקר תקריות ועימותים: אירוע בלתי נעים בעליל התרחש במהלך ארוחת ערב שנערכה לנציגי הציבור בירושלים - בהשתתפות ראש העיר ניר ברקת. ראש העיר, שלמד להתבשם על החיקויים המשעשעים משהו של הבדחן הנודע ר' אבא טורצקי, חפץ ללגום מבקבוק היין שהיה מונח על השולחן והחל להרימו. אחד הנוכחים שצפה במתרחש, קפץ מיד ואמר לברקת שהוא מעדיף לפתוח את הבקבוק בעצמו ולא פירט מדוע [לייבל'ה סומך על קוראיו הנאמנים, המודעים למצב השבת בירושלים - שידעו לעשות את החשבון לבד]. הנציגים המובכים נאלצו לפייס את ברקת הנבוך אף יותר ולהסביר לו ש"אין כאן משהו אישי".

קורטוב של נחת רוח לבורא התרחש בלילות הכנס, או אז היה ניתן לצפות בחברותא הקבועה מישיבת מיר שהעבירה את מושבה למלון. הלא הם סגן ראש עיריית ירושלים ישראל קלרמן וחבר המועצה שלמה רוזנשטיין. עדי ראייה סיפרו כי השניים למדו בהתמדה רבה ולא הבחינו בכל הסובב אותם. אשרינו שזכינו לכאלה נציגים.





עוד בלומדים: יהודה גליקמן מקול ברמה הקדיש את הדקות שבין פרסומת לפרסומת ברדיו ללימוד. ועל זה לייבל'ה אומר אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו.





ומי אמר שיש קרע בין 'דגל' לראש העיר זייברט בבני ברק? בחדר האוכל במלון נצפו מתחבקים אליהו ארנד, ראש לשכתו הנודע של מנחם שפירא, עם ראש לשכתו של זייברט - שרוליק לייזר [אל תזלזלו, יש אומרים ששני הרל"שים הם אלה שלמעשה מנהלים את העיר, בזמן שהבוסים עסוקים בחיפוש הרינג ובניקוי ביתו של הגראי"ל].





ואילו הראיס של אלעד, שרוליק פרוש, נצפה עם סגנו צוריאל קריספל, כשרק עיתון המבשר מפריד ביניהם... מי יכל לצייר את המציאות טוב יותר?





ואפרופו קריספל: הסגן המושך בחוטים נצפה יחד עם גואל וקנין (זוועהיל) מעלים עשן בסיגרים יוקרתיים לאחר חצות הלילה במלון. ללייבל'ה נודע כי זקן העיתונאים יצחק נחשוני פינק את בני החבורה בסיגרים - למעט קריספל שהגיע מוכן ומצויד כהרגלו.





עוד צמד מסקרן על בסיס אלעדי: אבי שטרן, יו"ר דגל התורה באלעד, נצפה עם יעקב וירז'בינסקי, הבני ברקי שמנהל את ישיבת תורה בתפארתה השוכנת באלעד.





ועדיין באלעדים: לא היה ניתן לפספס את המ"מ של פרוש מ'דגל', שמוליק גרוסברד, עם ראש לשכתו הגדול משה רבר ברגע של אתנחתא בוועידה.





רגע לפני הפיצוץ המפורסם בפאנל של העיתונאי אבי רוזן (יום ליום), נצפה זקן הפרשנים יעקב ריבלין מתעד רגע בלתי נשכח. לייבל'ה חייב לדעת מה הדליק את ריבלין.





ואשר מדינה, שהתעייף מלדברר את רבה של ירושלים קודם הניצחון הסוחף, נצפה ברגע של מנוחה על כסא המסאז'.





ואילו סגן ראש עיריית מודיעין עילית, טוביה פריינד, עבר לפני העמוד בתפילת מנחה.





דיל חילופי יועצים עם ברקת? ח"כ יענקלה ליצמן נצפה דווקא עם היועץ האסטרטגי אברמי קרויזר, כשהם מכינים תגובה לגפני בכנס.





וחבר המועצה החבד"י, שגם התפרץ מצחוק במופע הפרטי של טורצקי, יעקב הלפרין, נצפה מגיע ארוז לכנס הנבחרים.





ואילו ברקת וקלרמן זכו להתפעל מנפלאות עמדת התשלומט החדשה מפי אבא טורצקי.



הגט של לאו והקפה של הלר
בקרוב: הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו צפוי לצפות בסרט. אם שאלתם את עצמכם, וגם אם לא - מדובר בסרט 'הגט', כך הצהיר השבוע הרב בשיחה שערך בלשכתו בירושלים עם הפרשן של המדינה - נחום ברנע. ואם לא די בכך, הרב הראשי הצהיר שיביא את הסרט גם לימי עיון שיקיימו דייני ישראל.

הח"כ הסורר של הבית היהודי, יוני שטבון, הפגין אבהות למופת, ונצפה ביום שישי כשהוא מוביל את עגלת הילד בין החנויות בקניון רמות בירושלים.





חברי כנסת ואישי ציבור רבים שהו בשבת האחרונה בישוב היהודי בחברון לרגל שבת חיי שרה. חברת הכנסת ומרכזת הקואליציה בוועדת הכספים, גילה גמליאל, התקבלה בחביבות רבה בקרב התושבים - שהודו על תמיכתה בהם ועידוד התרחבות הישוב היהודי בחברון. גם איש ירושלים הרב ישראל גליס שהה בשבת בעיר אצל הלל הורביץ.

ואילו החזן הנודע ואהוב המדור דבהל'ה הלר, שהלהיב את ההמונים בתפילות השבת במערת המכפלה, וזכה לתשבחות אפילו משפטל העצבני, נצפה בסיטואציה מסקרנת במקצת עם סגן שר הדתות אלי בן דהן. כמו שלייבל'ה מכיר את הלר, הוא אמר לסגן: "הייתי עוזר לך, אבל מצטער, אני עם כוס קפה ביד. חכה שאורי אריאל יגיע..."





ובעוד הרבבות חוגגים בחברון, חגגו מאות בני ברקים בשבת האחרונה בקידוש של נחום יואל (נוחי) פרוש, הבן של, שחבק בת ראשונה. המקום: אולם סערט ויז'ניץ במרכז בני ברק. התפריט: כל סוגי ההערינגים, הקיגלעך, צ'ולנט ושאר תופינים. במארחים: משפחת פרוש בתפארתה - ראש העיר של אלעד, מנכ"ל המבשר, יענקי הצנוע ובראשם האבא הגדול. במשתתפים: חנוך זייברט ראש העיר בני ברק, מאיר רובינשטיין ראש עיריית ביתר, מנחם שפירא סגר"ע ב"ב, הרב יעקב קנייבסקי ועיתונאים רבים. לייבל'ה השתתף כמובן, והיה מי שדאג ללחוש על אזנו ולסנן "מי אמר שפרוש לא חזק בבני ברק? חכה, עוד ארבע שנים"...

במעבר חד מצפין לייבל'ה לעיר חיפה, שם נערכה בשבת האחרונה עלייה לתורה לרגל שמחת הבר מצווה לבנו של הכתב והעורך הבכיר ביתד נאמן אריה זיסמן. לייבל'ה מאחל מזל טוב מעומקא דליבא.

ובבני ברק ביום רביעי, בהשתתפות גלריה מרשימה של רבנים, ראשי ישיבות וצמרת העסקונה החרדית - השיא לייזר ראוכברגר, איש יתד נאמן ויו"ר יהדות התורה [ויש שיגידו ה'ראש' של יהדות התורה] בעיריית ירושלים את בנו בממלכת ארמונות פרידמן. לייבל'ה הבריז כדרכו והבטיח ללייזר לפצות באחד השבע ברכות שיתקיימו בבירה. אך שוב השלוחים עשו עבודתם נאמנה ודיווחו כי לאירוע הגיעו כל המי ומי, וגם כמובן ניר ברקת, יועציו וראש הסגל. נו, אחרי הכינוס בנבחרים, לייבל'ה בטוח שיש דיל ראוכברגר-ברקת שיביא בשורות טובות ליהדות החרדית. וכמובן, לאחר שהתעמתו ב'נבחרים' - נפגשו שוב ברקת וגפני.





עוד בבני ברק: ראש העיר וסגנו הדגלאי עלו לנחם את האדמו"ר מדארג.








ובהמשך, נצפו בכירי 'דגל' בעיר - אברהם רובינשטיין, מנחם שפירא, נתן צבי כהן ואליהו ארנד מסבים יחדיו, כש'הוא' עומד עליהם לשרתם.





ובפינת המעקב אחרי השלום בש"ס: השבוע השני החל באופן מקרטע במקצת, לאחר שהסקרים הבלתי מחמיאים התפרסמו. אך בחלקו השני נרשמה שוב רגיעה, כאשר 'מתחת לבית' התחולל הטבח הנורא והצמד המוביל אץ רץ למיקרופונים לבכות את השריפה אשר שרף ה'.

משפחה מצייצת
ברכות למושך בחוטים שמעון יאיר ברייטקופף, שביום ראשון השבוע גילה מקרוב את כוחם של ציוצי הטוויטר, לאחר שפתח חשבון - שתוך זמן קצר הגיע למאות עוקבים. לייבל'ה מסביר את ההבדל בינו לבין הקולגה החביב ארליך, שבעוד האחרון מנהל את סדר יומה של מדינת ישראל דרך חשבון הטוויטר שימען עדיין לומד את רזי צילומסך והפצת הציוץ. לייבל'ה רק מזכיר שלפעמים גם הביג-בוס של הצמד, יוסי אליטוב, נותן בראש. ואם בברייטקופף עסקינן, הרי שהוא נצפה פועל מאחורי הקלעים כדרכו במסע ההלוויה בהר נוף.





דובר חסידות בעלזא הבלתי רישמי, יהושע (שיעלה) וינברגר, נצפה אמש בנתב"ג עולה על טיסה לניו יורק. הסיבה עדיין אסורה לפרסום. וכששיעל'ה עודנו נתון בין שמים לארץ - הגיע רבה של ירושלים הרב לייבל'ה שטרן לביקור בקו"פ אצל מר"ש, ושיעלה במרומים...

באמצע השבוע, בשעת צהריים, נצפו שחקני 'שטיסל' מיכאל אלוני והשחקן החרדי חיים ויסמן במסעדת דייטש בירושלים, מתפנקים על התבשילים הנוסטלגיים מהעונה הקודמת. בין קיגעל לגאלע היטה לייבל'ה אוזן ושמע על סדרה נוספת שרואה אור בימים אלו, וכן על האפשרות לצלם חלק מהסדרה הנוכחית במסעדת דייטש - האופיינית להווי החרדי. את שאר הסקופים ששמע - מנוע לייבל'ה מלחשוף בשלב זה.





בלונדון ערך הזמר העולמי יעקב שוואקי הופעה מול אלפי איש עבור ארגון ״איחוד הצלה״ - שכמה מבכיריו אף השתתפו בהופעה, כמו מנכ"ל הארגון אלי ביר ועוד. בהופעה שר שוואקי את מיטב שיריו ולהיטיו בניצוחו של יוחי בריסקמן, וריגש את המשתתפים כשהתייחס למלחמה האחרונה בעזה ולחיילי צה״ל. ביר עלה באמצע ההופעה והסביר לקהל את מהות הארגון ואף הציג סרטון על האופנועים והמתנדבים. רגע אחרי - שוואקי הוקיר תודה לקבוצת הנייעס בווטסאפ 'נַייעֱס מְקוֹרִי' של בני רוזנבוים, שמכר לחבריו כרטיסים להופעה בהנחות משמעותיות.





והזמר נעים זמירות ישראל פוקס שנישא, פצח בריקוד בחתונתו.





ואילו השניים שטרם התחתנו - שמחה ברנשטיין עוזרו של שמוליק גרינברג, ופיני טננבוים עוזרו של הגר"ד לאו - נסעו להתפלל על בעשערט. לייבל'ה מקווה שהתפילה תתקבל במהרה.





ולסיום: מה עובר על קלדני הטקסטים בטלוויזיה? בעוד בערוץ הכנסת מקלב הצנום [אולי בגלל הקרחת?] השתייך לבית היהודי, הרי שבמסכי ערוץ 2 הראשל"צ ורבה של ירושלים הוכתר במקום מחותנו ובשמו.






פינת המזל טוב:
ברכת מזל טוב חמה ולבבית לרב חיים מרדכי הערץ, ידיד נפשו של לייבל'ה משכבר ואיש אמונם של גדולי ישראל לרגל שמחת אירוסיו אמש עם נינת הגאון רבי מאיר קרליץ זצ"ל מלייקווד.





ברכת מזל"ט לרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, לרגל הולדת נכדו, בן לחתנו דוד שכטר, בן הגאון רבי חיים שכטר, רב קהילת 'זכרון דוד' במודיעין עילית.

ברכת מזל טוב לרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, לרגל הולדת הנכדה, ולאחיו - כמעט רבה של ירושלים - הגרמ"ח לאו, לרגל אירוסי הבן מבחירי ישיבת קול תורה ביום חמישי האחרון.

ברכת מזל טוב לר' אהרן לייב אברמן, יו"ר ארגון 'לב מלכה', לרגל הולדת הנכד - בן לבנו ר' שמעון אברמן.
לייבלה שוואקי קריספל רכילות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד