כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"בעיקר באזורים חרדיים"

נפגעה מהחרם? אנג'ל פרסמה את הדוחות הכספיים

בחברת אנג'ל מודים שהייתה פגיעה "קצרת טווח על הכנסות החברה, בעיקר באזורים חרדיים כדוגמת בני ברק, בית"ר עילית ומודיעין עילית" בתקופת החרם. מניית החברה ירדה באותה תקופה ב-3.5%

נפגעה מהחרם? אנג'ל פרסמה את הדוחות הכספיים
לחם של אנג'ל//עמר בר לב צילום: פלאש90

מאפיית אנג'ל נפגעה מהחרם החרדי עליה. והיא מציינת זאת במפורש בדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה. על פי החברה, "חלה במהלך חודש מאי 2023 ירידה כמותית במכירות, אשר נבעה מהשפעה קצרת טווח של החרם החרדי על מוצרי החברה. לחרם החרדי הייתה השפעה קצרת טווח על הכנסות החברה, בעיקר באזורים חרדיים כדוגמת בני ברק, בית"ר עילית ומודיעין עילית".

החרם החל בעקבות השתתפותו של יו"ר החברה, עמר בר לב, בהפגנה שהתקיימה בבני ברק מול ביתו של הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל בעד גיוס חרדים לצה"ל. לבסוף בחברה הודו בטעות שלהם כאשר הגיעו לנחם את בני משפחתו של הרב אדלשטיין, ולדברי החברה בעקבות כך "יושרו ההדורים בין החברה לבין אותם חלקים בציבור החרדי והסתיים החרם".

לפי הדוחות הכספיים שמפרסמת החברה, המניה שלה ירדה בעקבות החרם ב-3.5% בזמן החרם. היום היא כבר ב-11% מעל.

באתר ביזפורטל מסבירים כי אנג'ל הפסידה במחצית הראשונה של השנה 4.3 מיליון שקל, שיפור לעומת הפסד של 16.3 מיליון שקל במחצית המקבילה בשנה שעברה (בנטרול הכנסות של 324.5 מיליון שקל בהם היא הכירה בשנה שעברה ממכירת השטח של המאפיה בגבעת שאול תמורת 400 מיליון שקל).

בשורה התחתונה אנג'ל המשיכה להפסיד גם במחצית השנה הראשונה של 2023 עוד 4 מיליון שקל וזאת לעומת הפסד של כ-10 מיליון שקל (בנטרול מכירת הקרקע) בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

הסיבה להפסידה של אנג'ל נעוצה בעובדה ש-24% מכלל המכירות שלה הם מוצרים במחיר מפוקח על ידי המדינה. בשנה שעברה אמנם החליטה ועדת המחירים להוציא את הלחם הלבן מפיקוח אבל יום למחרת הודיעה שרת הכלכלה דאז אורנה ברביבאי על התנגדותה למהלך. החברות עתרו נגדה לבג"ץ ובסופו של דבר שר האוצר דאז אביגדור ליברמן יחד עם ברביבאי חתמו על העלאה מיידית של 10% ועוד העלאה של 5% השנה, כך שהעתירה לבג"ץ הפכה למיותרת. ועדיין - אנג'ל לא מצליחה להרוויח גם אחרי שהעלתה את המחירים.

מאפיית אנג'ל חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד