כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שפוט השופטים

הדרמה בעליון: הסירוב שהוביל את השופט אלרון להתמודד

השופט סולברג סירב להצעת אלרון להתמודד לנשיאות העליון והרוחות בבית המשפט העליון סוערות, גם אם הדברים עד כה נשארו בעיקרם בתוך הלשכות. כל הפרטים

הדרמה בעליון: הסירוב שהוביל את השופט אלרון להתמודד
השופט נועם סולברג צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השופט יוסף אלרון, הציע לעמיתו, השופט נעם סולברג, להכריז על מועמדות כנשיא בית המשפט העליון. זאת במטרה שהשופט יצחק עמית לא ימונה לתפקיד, בשל טענה כי הוא לא ראוי לתפקיד. כך דווח ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, סולברג שקל את ההצעה והחליט שלא לעקוף את עמית, ולשבור את עיקרון הסניוריטי. בעקבות ההחלטה, הכריז השופט אלרון בעצמו על מועמדותו לנשיאות בית המשפט העליון.

ההכרזה הגיעה ברקע ויכוחים פנימיים חריפים בין שופטי העליון לבין עמיתם, השופט אלרון. לטענת אלרון, עמית לא ראוי לתפקיד בגלל חוסר ניסיון בניהול, אך לא רק. אלרון סבור שבית המשפט העליון איבד את כיוונו, והוא הולך מדחי אל דחי, הן בהיבט החוקתי, הן בהיבט הלאומי והן בהיבט הפלילי.

מצד שני, השופט עמית שמאוד לא מעריך מקצועית את השופט אלרון, ניצב על גבי סכסוך אישי בין השניים, עוד מימי בית המשפט המחוזי בחיפה.

אלרון התאמץ בהחלטותיו להראות את חוסר שביעות הרצון מהלכי הרוח בבית המשפט העליון. מנגד, עמיתיו העלו טענות נגדו שהוא עושה להם קמפיין על הגב, ולא שום דבר לא ענייני.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד