כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ראש עיריית אשקלון הורה: להגביל העסקת ערבים

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני הורה שלא להעסיק ערבים בבניית ממ"דים בעירו • השמאל: "הוראה לא חוקית"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

מחאה בשמאל הבוקר (ה'), בשל הוראת ראש עיריית אשקלון איתמר שימעוני שלא להעסיק ערבים בעיר.

בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב ראש העיר: "אף שהאחריות להצבת מאבטחים הינה של המשרד לביטחון פנים, הנחתי להציב החל ממחר בבוקר מאבטחים חמושים בכל אשכול גנים (כ-40 גנים) הסמוכים לאתרי בנייה שבהם מועסקים פועלים ערבים.

"כמו כן בגנים שבהם מבוצעות עבודות להכנת ממ"דים על ידי פועלים ערבים יופסקו העבודות עד להודעה חדשה".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג תקף את ההחלטה ואמר: "החלטתו של ראש עיריית אשקלון היא החלטה פסולה ובלתי מוסרית שעלולה רק לתרום לאווירת הפחד וההפחדה.

"גם בעתות מלחמה קשים מאלה של הימים האחרונים - לא נקטה ישראל בצעדי אפליה וקיפוח כלפי הערבים החיים אתנו כאזרחים שווי זכויות. לאן נגיע אם נלבה את היצרים ביננו? מצופה מכל הנהגת המדינה לגלות אחריות, לגנות את ההחלטה הלא ראויה ולחזק את החיים המשותפים והבטוחים של יהודים וערבים בארץ הזאת".

יו"ר מר"צ, ח"כ זהבה גלאון הגיבה כי, "אני מבינה טוב מאוד למה ההורים באשקלון מפחדים מפועלים ערבים, אפילו שרבים מאותם פועלים הם אזרחים ישראלים בדיוק כמוהם. ההורים האלה, כמו כולנו, שומעים שוב ושוב את שרי הממשלה גוזרים דין שווה בין המחבלים מהימים האחרונים לבין כל ערבי באשר הוא. הם נחשפים לאמירות שמטרתן למחוק את האנושיות של כל הערבים ולהסביר לנו שכל אחד מהם הוא טרוריסט בפוטנציה, כולם בוגדים, ואיך הסכסוך הזה הוא מלחמת דת בין כל היהודים לכל המוסלמים. כאילו שלא יכול להיות מצב שבו יהודי רק ירצה לחיות בשלום עם ערבי, או שערבי, שבמקרה מתפרנס מלבנות ממ"דים בגן ילדים באשקלון, רק ירצה לחיות בשלום עם אותם הורים שלילדים שלהם הוא בונה את הממ"ד.

"התפקיד של מנהיגים - ואני מדברת פה על ראש עיריית אשקלון - הוא לא לבחור באופציה הקלה, שנכנעת להסתה לגזענות, ולהרחיק את אותם אזרחים ערבים שעובדים בבניה ליד גני הילדים מהמקום".

"אסור לקבל את ההחלטה הזאת לא רק כי אין לה שום בסיס והצדקה בטחוניים, לא משנה איך נסובב את זה. לא רק כי זו עבירה גסה על החוק, החלטה שדגל שחור מתנוסס מעליה".
אשקלון ערבים שמאל חוקי יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד