ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
שוטר נותח הלילה בראשו

מחאת 'צדק לרפאל' הסתיימה בפציעת 6 שוטרים; 4 נעצרו

הפגנה אלימה שנייה אמש של בני העדה האתיופית בתל אביב, במהלכה נפצעו 6 שוטרים, בהם אחד קשה בראשו שעבר הלילה ניתוח בבית החולים. ארבעה מפגינים נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים

מחאת 'צדק לרפאל' הסתיימה בפציעת 6 שוטרים; 4 נעצרו
מחאת העדה האתיופית בת"א צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כוחות משטרה ומג"ב פעלו אמש (רביעי) במספר זירות באזור רחוב קפלן ונתיבי איילון בתל אביב, במטרה לשמור על הסדר ולאבטח את המפגינים בני העדה האתיופית שדרשו 'צדק לרפאל' במסגרת חקירת דריסתו למוות של הילד בן ה-4 רפאל אדנה ז"ל.

במהלך ההפגנה החלו חלק מהמפגינים לפרוץ את מעגלי האבטחה והגדרות שהוצבו לשמירה על ביטחונם, תוך שהם משתמשים בכח ויורדים לאיילון ומבצעים חסימה של התנועה, זריקת חפצים, קרשים, גדרות והדלקת מדורות.

במשטרה מציינים כי "בהמשך ההפגנה היינו עדים לתמונות קשות. לצערנו מחאה לגיטימית שהוכלה בסבלנות ע״י משטרת ישראל הפכה באחת למפגן אלימות בוטה כלפי השוטרים".

עוד הוסיפו, "המשטרה קיימה הידברות עם המפגינים שפינו לבסוף את איילון, אולם עם עלייתם לצומת קפלן מנחם בגין, הציתו מדורות, זרקו אבנים בקבוקי זכוכית ובקבוקי תבערה על השוטרים תוך סיכון חיים ממשי".

במהלך הפרות הסדר נפצעו 6 שוטרים, ביניהם שוטר שנפצע קשה בראשו כתוצאה מחפץ חד שהושלך לעברו. השוטר פונה לטיפול נמרץ ועבר הלילה ניתוח בראשו. כמו כן, מפגין נפצע כתוצאה מזריקת בקבוק תבערה.

"גבולות ההפגנה הופרו באופן משולח רסן ע״י המפגינים עת בחרו לפגוע בשוטרים", אמרו במשטרה והוסיפו כי "משטרת ישראל מגנה בתוקף את ההתפרעות של המוחים, אשר בברוטליות הובילו לפגיעה בשוטרים ובמפגין כתוצאה מזריקת אבנים, חפצים ובקבוקי תבערה".

לאור האירועים, המשטרה החלה בביצוע מעצרים ופינוי הצירים באמצעות פרשים ורימוני הלם, תוך מיגון השוטרים בקסדות ושכפ"צים למניעת פגיעה בגופם.

במהלך הארועים האלימים נעצרו 4 מפגינים לחקירה בחשד להפרות סדר ולתקיפת שוטרים.

תקיפת שוטרים רפאל אדנה העדה האתיופית צדק לרפאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד