כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מאות התפללו בקבר יוסף

קצין ושלושה לוחמים נפצעו בפיצוץ מטען בשכם ופונו לבית החולים

שעות לאחר הדיווחים השונים על אירוע ביטחוני בשכם, דובר צה"ל מתיר הלילה לפרסום את פציעתם של קצין ושלושה לוחמי צה"ל בפיצוץ מטען שהופעל בסמוך לכוח רגלי בעת אבטחת כניסת מתפללים בקבר יוסף. ה-4 פונו בהכרה וטופלו בבלינסון | כניסת המתפללים התאפשרה כמתוכנן

קצין ושלושה לוחמים נפצעו בפיצוץ מטען בשכם ופונו לבית החולים
כניסת צה"ל לשכם. ארכיון צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

דובר צה"ל התיר לפרסום כי קצין ושלושה לוחמי צה"ל נפצעו במהלך פעילות לאבטחת כניסת אזרחים למתחם קבר יוסף שבעיר שכם, לאחר שכוח רגלי עבר בסמוך למטען אשר הופעל והתפוצץ. הלוחמים פונו בהכרה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו. הקצין פונה במצב קל, שני לוחמים ככל הנראה במצב קל ולוחם נוסף במצב בינוני.

פיצוץ המטען התרחש בנקודה בה פעלו כוחות הביטחון לאבטחת הצירים ולא במסלול כניסת האזרחים למתחם. כניסת המתפללים לקבר יוסף ממשיכה כסדרה.

מבית החולים בלינסון בפתח תקווה נמסר: "לחדר הטראומה בבית החולים בילינסון הגיעו ארבעה חיילים פצועים מהאירוע בשכם. ארבעתם בהכרה. אחד פצוע בינוני עם כוויות ורסיסים. שלושת הפצועים האחרים מוגדרים במצב קל עם פגיעות רסיסים בגפיים ואחד מהם כבר שוחרר לביתו".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן שהיה בין המתפללים הלילה מסר: "בשונה מדיווחים שהופצו בחלק מכלי התקשורת, אני יכול להגיד שאין שום שינוי. הכניסה מתנהלת כרגיל וכך צריך. לעולם אסור לברוח מהטרור. מי שבורח מהטרור הטרור רודף אחריו. מי שמכה בטרור הטרור בורח ממנו. אנחנו מחזקים את ידי חיילי צה"ל וכוחות הביטחון העומדים על משמר ארצנו".

הוא תיאר: "שמענו את הפיצוץ. אנחנו אלפי אנשים שצריכים להכנס. והעובדה שאנחנו מצליחים להכנס פעם בחודש. כמובן עם ההשקעה הגדולה של צה"ל. אבל לממשלה אין את העוצמה, את העוז והגבורה לעשות מה שאפילו בהסכמי אוסלו קיים לקבר יוסף, היא הסיבה שפעם אחרי פעם יהודים מותקפים, חיילי צה"ל מותקפים".

לדבריו, "המקום הקדוש הזה, שוב ושוב עובר שריפות, ונדליזם, ושבר אחת לכמה שנים רק אנחנו יכולים לשמור על קבר יוסף. רק צה"ל מסוגל לשמור על המקום הקדוש הזה. אני קורא לממשלה לחזק את צה"ל, לחזק את מדינת ישראל ולהורות בצורה ברורה ולעשות מה שבצורה אבסורדית גם בהסכמי אוסלו מופיע להחזיר את השליטה המלאה בקבר יוסף ולשמור על המקום הקדוש הזה, שום עם היה מסכים שהמקומות השורשים הכל כך חשובים לו, יהיו ככה למשיסה. ואנשים שבאים להתפלל יותקפו ככה בצורה ברברית שוב ושוב".

שכם חיילים קבר יוסף מטען חבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד