כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
השירות החשאי יקבע

דיווח: ימיו של פוטין ספורים: החל תהליך בחירת נשיא מחליף

דיווח כי ימיו של פוטין כנשיא ספורים, שירות הביטחון של רוסיה התחיל לבדוק מי יוביל את המדינה בצורה הטובה ביותר אחרי ולדימיר פוטין - וחושף את היקף כוחו של הארגון

דיווח: ימיו של פוטין ספורים: החל תהליך בחירת נשיא מחליף
הנשיא פוטין בביקור בחרסון צילום: צילום מסך

זמנו של ולדימיר פוטין כנשיא לקראת הסוף, ושירות הביטחון של רוסיה כבר מחפש מועמדים לתפקיד הבכיר, כך מדווח ה'אקספרס' הבריטי. הדיווח מגיע על רקע הרצון של פוטין לסיים את סאגת יבגני פריגוז'ין, המפקד לשעבר של קבוצת שכירי החרב של וגנר שמת בהתרסקות מטוס בשבוע שעבר לאחר שהוביל מרד כושל נגד פוטין.

פריגוז'ין ביצע מרד כושל ב-23 וב-24 ביוני, דבר שפוטין ראה כבלתי נסלח. אבל כעת, רבים ברוסיה, כמו ההיסטוריון הרוסי ד"ר יורי פלשטינסקי, מאמינים שהמרד סימן את תחילת הסוף של שלטונו של פוטין.

הבחירות לנשיאות רוסיה מתוכננות להתקיים במרץ 2024, פוטין עדיין לא הצהיר רשמית על התמודדות, כמה פקידים בקרמלין כבר אמרו שהם מצפים שהוא יתמודד - ואפילו ינצח.

עם זאת, ד"ר פלשטינסקי, שעבודתו משתרעת על פני עשרות שנים של היסטוריה רוסית ולאחרונה כתב על מלחמתה של רוסיה באוקראינה בספרו 'לפוצץ את אוקראינה' סבור שהשירות החשאי כבר ויתר על פוטין ומתכונן לבחור בעצמו את המועמד שלו לתפקיד העליון.

"ה-FSB שולט ברוסיה", אמר. "כל התהליך של הבחירות לנשיאות רוסיה נשלט על פי חוק על ידי ה-FSB". 

"בשנת 2021, רוסיה העבירה חוק המאפשר הצבעה מרחוק. זה אולי טוב ברוב המדינות אבל לא לרוסיה. זה יוביל למצב שבו ל-FSB תהיה את היכולת להוסיף קולות של האנשים שלא באו להצביע על מנת לבחור את המועמד המועדף עליהם".

"הנקודה שלי היא שה-FSB יהיה זה שיבחר את הנשיא הבא של רוסיה".

ד"ר פלשטינסקי צופה שפוטין יתפטר לפני הבחירות לנשיאות ויפנה את מקומו לבכיר לשעבר ב-FSB, בדומה לעלייה המטאורית שלו מסוכן ק.ג.ב. למנהל ה-FSB, ומשם לראש ממשלה ואז לנשיא.

 

 

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה יבגני פריגוז'ין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד