כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
תקיפות מל"טים הרסניות

האוקראינים פגעו במפעל מיקרו-שבבים רוסי בלב מכונת המלחמה של פוטין

תקיפות מל"טים הרסניות פגעו במפעל המיקרו-שבבים הרוסי בלב מכונת המלחמה של פוטין. אחד ממפעלי המיקרו-אלקטרוניקה הגדולים ברוסיה ניזוק בצורה מאד קשה

השריפות אחרי התקיפה
השריפות אחרי התקיפה צילום: צילום מסך

מפעל מיקרו-שבבים רוסי שכנראה מייצר טכנולוגיה לכלי נשק מתוחכמים היה ממוקד בתקיפה משמעותית אתמול על ידי מל"טים אוקראינים. מל"ט שהופל מעל אזור בריאנסק ברוסיה נפל השבוע על מפעל המכונה "סיליקון אל".

הבלוגר הצבאי רומנוב לייט אמר כי שריפה פרצה בבניין ה-16 של המפעל וכובתה כשעה לאחר מכן בשעה 1:50 לפנות בוקר שעון מקומי בין שלישי לרביעי.

מייקל בוצ'יורקיב, אנליסט לעניינים גלובליים ועמית בכיר במועצה האטלנטית, אמר ל'דיילי אקספרס' כי מפעל השבבים הוא יעד משמעותי. זה היה אחד מכמה אתרים רוסיים שנפגעו באחד מגלי ההתקפות הגדולים ביותר על אדמת רוסיה מאז החלה המלחמה שפתח בה פוטין.

בוצ'יורקיב אמר: "אנחנו בוחנים סוגים שונים של מטרות, למשל מטוסים המשמשים להפצצת ערים אוקראיניות ולהרג אזרחים. ומטרות המסייעות באספקת מכונת המלחמה של פוטין כמו המפעלים האלה. התקיפות היו מבריקות, מחושבות אסטרטגית, אבל כשקושרים את זה יחד, הן נועדו להחליש את היכולת של רוסיה לבצע עוד תוקפנות לתוך אוקראינה".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד