כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נתניהו: אין למנוע העסקת ערבים

ראש הממשלה תוקף את הוראת ראש עיריית אשקלון להגביל תעסוקת ערבים בעירו: "אין להכליל ציבור שלם בשל מיעוט קטן" • היועץ המשפטי לממשלה יבדוק את חוקיות ההחלטה • שר הפנים גלעד ארדן מצהיר: "זו החלטה פסולה - ביקשתי מהגורמים המקצועיים במשרד הפנים לבדוק את חוקיותה" • וגם נפתלי בנט מצטרף למחאה: "רוב ערביי ישראל נאמנים"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף היום (ה'), את החלטת ראש העיר אשקלון איתמר שמעוני להגביל העסקת ערבים בעבודות בגני הילדים בעיר.

ראש הממשלה אמר כי "אין מקום לאפליה נגד ערביי ישראל. אל לנו להכליל ציבור שלם בשל מיעוט קטן אלים ומתלהם. רובם המכריע של אזרחי ישראל הערבים הם שומרי חוק, ומי שמפר את החוק - אנו פועלים נגדו בנחישות ובתקיפות".

כך גם, שרת המשפטים ציפי לבני ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לבדוק את חוקיות ההחלטה. ושר האוצר, יאיר לפיד, אמר: "הקריאות היום לא להעסיק ערבים במדינת ישראל זה גזענות. זו כניעה לטרור".

גם שר הפנים גלעד ארדן פסל את החלטת ראש עיריית אשקלון ואמר: "זו החלטה הפסולה בעיני. אני ביקשתי מהגורמים המקצועיים במשרד הפנים לבדוק את חוקיותה. בעת הזו על המנהיגות לפעול להרגעת הרוחות ולהשבת הביטחון האישי. אני מבין את דאגת ראש העיר והאזרחים אבל לשם החזרת הביטחון יש את הצבא והמשטרה".

כך גם שר הכלכלה נפתלי בנט תקף את ההחלטה ואמר כי, "צריך לדעת ש-99.9 אחוזים מערביי ישראל נאמנים למדינת ישראל. יש מיעוט קטן מאד שפועל נגד. לכן, המדיניות של ממשלת ומדינת ישראל תהיה יד קשה למחבלים, יד מחבקת לנאמנים".
בנט אשקלון העסקה טבח טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד