א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ירתה בהצלחה שני טילים

צפון קוריאה דימתה תקיפה והשאירה "אדמה חרוכה" בדרום קוריאה

צפון קוריאה ערכה תרגיל תקיפה גרעיני טקטי בסיום תרגילים צבאיים של ארה"ב ודרום קוריאה. פיונגיאנג שיגר למים שני טילים בליסטיים הלילה, ומסרה כי זה היה ניסוי מוצלח

צפון קוריאה דימתה תקיפה והשאירה "אדמה חרוכה" בדרום קוריאה
קים בביקור במפעלי נשק ותחמושת צילום: kcnawatch.org

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און סקר אתמול את תוכניות המלחמה של צפון קוריאה שמטרתן "להכריע פלישה של ארה"ב ודרום קוריאה", פיונגיאנג התריסה עם יותר כוח צבאי בתגובה לתרגילים משולבים של וושינגטון-סיאול.

אתמול ערכו ארה"ב ודרום קוריאה תרגילים משולבים שכללו מפציץ אסטרטגי אמריקאי B-1B, בעל יכולת גרעינית. התרגילים המשולבים בני 11 הימים שהסתיימו ביום חמישי הכעיסו את צפון קוריאה, שרואה בתרגילים השנתיים אימונים למלחמה.

צפון קוריאה ערכה תרגיל תקיפה גרעיני טקטי, אשר דימה התקפה על מתקנים מרכזיים בדרום קוריאה. פיונגיאנג מסרה כי היא ירתה בהצלחה שני טילים בליסטיים שנועדו לבצע "תקיפות אדמה חרוכה" במרכזי פיקוד ושדות תעופה מבצעיים של דרום קוריאה, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

גורמים רשמיים בסיאול וטוקיו אמרו כי הטילים, שנורו קצת לפני חצות שעון מקומי, עברו יותר מ-300 קילומטרים ונפלו למים שבין חצי האי הקוריאני ליפן.

פיונגיאנג ביצעה ניסוי דומה אחרון בשבוע שעבר, כאשר הניסיון השני שלה לשגר לוויין ריגול תוצרת בית למסלול נכשל. צפון קוריאה הודיעה כי תנסה שוב באוקטובר.

צפון קוריאה ביקשה בחודשים האחרונים להגביר את הרטוריקה שלה כלפי ארה"ב ודרום קוריאה. קים בן ה-39, הגדיל את מספר הופעותיו הפומביות באתרים צבאיים, ונשבע לחזק את כוחות ארצו כאשר כלכלת צפון קוריאה נחלשת.

השבוע, קים ביקר במרכז פיקוד לאימונים צבאיים, שם הוא קיבל תדרוך על תרגיל צבאי שנועד לחדד את המוכנות של המדינה למלחמה, כך דיווחה התקשורת הממלכתית של צפון קוריאה ביום חמישי.

התוכניות המבצעיות כוללות התנגדות לפלישה של ארה"ב ודרום קוריאה, ולאחר מכן כיבוש דרום קוריאה, כך מסרו כלי תקשורת במדינה.

צפון קוריאה דרום קוריאה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד