י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שחור על גבי צהוב

משרד הבריאות אישר: התרופות הממכרות יסומנו במדבקת אזהרה

משרד הבריאות אישר הצמדת תווית שתתריע בפני משתמשים במשככי כאבים על הסכנות הכרוכות בשימוש בתכשירים באותם תכשירים. האזהרה תוצג בצורה בולטות אותיות שחורות על גבי רקע צהוב

משרד הבריאות אישר: התרופות הממכרות יסומנו במדבקת אזהרה
אילוסטרציה צילום: unsplash

המאבק במגפת האופיואידים: משרד הבריאות יחייב לסמן את התרופות במדבקות אזהרה בולטות ועליהן הכיתוב "זהירות! שימוש ממושך באופיואידים גורם לתלות. סכנת התמכרות ומינון יתר".

תווית הזהירות החדשה תופיע באותיות בצבע שחור על גבי רקע צהוב, והיא תכלול גם תרגום בשפות הערבית והאנגלית. משרד הבריאות פרסם טיוטת תיקון לצו הרוקחים אשר יחייב להוסיף את האזהרה.

בדברי ההסבר נכתב כי "התיקון המוצע לצו מיועד להעלות מודעות לשימוש בתכשירים המכילים אופיואידים. התיקון כולל הוספה של תווית אזהרה ייעודית שמיידעת את המטופלים אשר נוטלים תכשירים המכילים אופיואידים בדבר ההשלכות של שימוש בתכשירים אלה. תיקון זה מהווה חלק משורה של צעדים בהם נוקט משרד הבריאות על מנת להתמודד עם תופעת השימוש לרעה בתכשירים המכילים אופיואידים".

טרם נקבע המועד שאחריו תהיה חובה לסמן את התרופות האופיאטיות, והחובה לא תחול על תרופות שיובאו לשיווק בישראל לפני המועד שייקבע. עם סיום המלאים הקיימים ולאחר מועד התחילה, כל התכשירים הרלוונטיים המשווקים יחויבו באריזה עדכנית הכוללת את תווית הזהירות החדשה.

משרד הבריאות משככי כאבים אופיואידים התמכרות תרופות אזהרה לציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד