כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

פניה אל ראש עיריית אילת: "הפסק את שפיכת הדמים בכביש 90"

תושבת אילת פנתה עם הבקשה במכתב לראש העיר לאור שתי התאונות הקשות שאירעו בחודש שעבר בכביש 90. מנכ"ל "אור ירוק": "על המדינה להסדיר כביש זה בכדי למנוע קורבנות נוספים"

פניה אל ראש עיריית אילת: "הפסק את שפיכת הדמים בכביש 90"

לאחרונה, שיגרו מספר תושבי העיר אילת, מכתב אל ראש העיר, מאיר יצחק הלוי, בנושא הבעייתיות שבכביש מספר 90. כביש 90, המוגדר כ"כביש אדום" ומסוכן, מאופיין במהירות נסיעה גבוהה ובמסלול אחד לכל כיוון ללא מפרדה קשיחה במרכזו, שיכולה למנוע תאונות חזיתיות כמו אלה שאירעו בשנים האחרונות.

המכתב אשר נשלח אל ראש עיריית אילת מתושבי העיר המודאגים, נכתב על ידי יסמין ביטון אוחיון, תושבת העיר ומתנדבת בעמותת "אור ירוק". יסמין ושאר התושבים החתומים על המכתב, החליטו לפנות אל ראש העיר שלהם על מנת שיפעל להסדרת כביש 90 במהירות האפשרית.

פנייתם נעשית בעקבות לאור שתי התאונות הקשות שאירעו בחודש שעבר בכביש 90: האחת ב-15 לאוקטובר בצומת עין חצבה והשנייה ב-20 לאוקטובר בסמוך לפונדק "כושי". עותק מהמכתב נשלח גם לחברת נתיבי ישראל אשר אחראית על כביש זה.

"יש צורך בשינוי פיזי של תשתיות הכביש על מנת שלא כל טעות של נהג תסתיים במוות", כך ציינו התושבים במכתבם. עמותת "אור ירוק" הגדירה במדויק את השינויים אותם חייבים לבצע בכביש 90 על מנת להפסיק את שפיכת הדמים בו: על הכביש לכלול שני נתיבים לכל כיוון, יש לבנות בדחיפות מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות וכן יש להציב תאורה מלאה לכל אורך הכביש.

כל עוד המלצות אלו לא יבואו לכדי יישום, הסטטיסטיקה בנושא זה עלולה להמשיך להיות קשה וכואבת. על פי עמותת "אור ירוק", בממוצע נפגעים בכביש זה 637 בני אדם בשנה בתאונות דרכים, מתוכם בממוצע תשעה נהרגים בכל שנה. בנוסף, על פי עמותת "אור ירוק", אם הכביש לא יטופל, בכל שנה ייהרגו בכביש זה כארבעה בני אדם בתאונות דרכים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "לא רק הנהג אשם בתאונת הדרכים ולא כל טעות של הנהג חייבת להסתיים במוות. כביש הערבה הוא כביש ישר, ארוך ומונוטוני, אשר בשל המהירות הגבוהה המותרת בו, תנאי הדרך ואי ההפרדה בין הנתיבים, כל טעות קטנה עלולה להפוך לתאונה קטלנית. על המדינה להסדיר כביש זה בכדי למנוע קורבנות נוספים".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד